سیاسی

عراق و لیبی توسعه و تقویت همکاری‌ها را بررسی کردند

کاردار سفارت عراق در طرابلس و وزیر صنایع و معادن لیبی در زمینه انتقال تجربیات عراق در باره سیاست درهای باز و ظرفیت‌سازی در زمینه احیای صنعت و بهره‌مندی از منابع معدنی گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «احمد الصحاف» کاردار سفارت جمهوری عراق در لیبی با «احمد بن علی ابوهیسه» وزیر صنایع و معادن لیبی، همکاری‌های دوجانبه و انتقال تجربیات عراق در زمینه احیای صنعت و بهره‌مندی هرچه بیشتر از ثروت‌ها و منابع را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، سفارت عراق در لیبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: احمد الصحاف، کاردار و سرپرست سفارت عراق در لیبی در دیدار با احمد بن علی وزیر صنایع و معادن لیبی در ساختمان این وزارتخانه در طرابلس، پایتخت لیبی درباره راه‌های هماهنگی و تقویت همکاری بین بغداد و طرابلس با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این دیدار، در زمینه انتقال تجربیات عراق در باره سیاست درهای باز، شراکت و ظرفیت سازی در زمینه احیای صنعت و بهره مندی از منابع معدنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، الصحاف ضمن انتقال تجربیات عراق را در این زمینه به تلاش‌های دولت محمد شیاع السودانی، در اجرای مسیر گشایش با کشورهای عربی برادر به منظور شراکت حداکثری اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت و معدن عراق در این مسیر  گام‌های بسیار مهمی برداشته است.

این وزیر لیبیایی نیز با اظهار خرسندی از افتتاح مجدد سفارت عراق در طرابلس، از نقش فعال و سازنده این سفارت در فعال‌سازی سفر هیئت‌های لیبیایی بین بغداد و طرابلس قدردانی و آمادگی خود را برای سفر به بغداد و دیدار با خالد بتال همتای عراقی خود اعلام کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا