خبر اولسیاسی

تلاش‌های پشت پرده نتانیاهو برای جلب رضایت ترامپ

پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ و افزایش شانس وی در نظرسنجی‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش‌های پشت پرده خود را برای جلب نظر ترامپ افزایش داده است.

میدل ایست نیوز: نشریه امریکایی اکسیوس فاش کرد تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط با دونالد ترامپ، ممکن است در پی سوء قصدی که اخیرا به این نامزد جمهوری‌خواهان صورت گرفت، به پیشرفت‌های ملموسی رسیده باشد.

به گزارش الحره، این منبع افزود متحدان نتانیاهو حداقل در چهار نوبت در طول سه سال گذشته با ترامپ دیدار کرده‌اند تا بتوانند روابط او را با ترامپ که پس از تبریک نتانیاهو به جو بایدن به خاطر پیروزی‌اش در انتخابات 2020 به تیرگی گرایید، بهبود بخشند.

این منبع تصریح کرد: یکی از متحدان نتانیاهو تا آنجا پیش رفت که نسخه‌ای از کتاب او را به اقامتگاه گردشگری ترامپ در«مارآلاگو» برد و بنا به گفته دستیار نتانیاهو، بخش‌هایی از این کتاب را در تمجید و ستایش ترامپ برای او خواند.

این متحد نتانیاهو می گوید ما هر بار که فکر می‌کردیم موفق شده‌ایم این موضوع را پشت سر گذاریم متوجه می‌شدیم که کارساز نبوده و ترامپ همچنان عصبانی است.

به نوشته اکسیوس، دستیاران نتانیاهو نگران هستند در صورت پیروزی ترامپ در نوامبر، روابط امریکا با اسرائیل به اندازه دوره اول ریاست جمهوری ترامپ نزدیک نباشد.

با این حال، پس از حادثه ترور نافرجام ترامپ، او ویدئویی از نتانیاهو را در محکومیت این سوءقصد به اشتراک گذاشت که همین مساله باعث خوش‌بینی توام با احتیاط اطرافیان نتانیاهو شده است.

گفتنی است ترامپ در مصاحبه‌ای در سال 2021، نتانیاهو را به دلیل پذیرفتن پیروزی بایدن به جای حمایت از ادعای تقلب در انتخابات امریکا، با توجه به اقدامات قابل توجهی که برای اسرائیل و شخص نتانیاهو انجام داده بود، او را به بی‌وفایی متهم کرد.

انتظار می‌رود نخست وزیر اسرائیل هفته آینده برای دیدار با رئیس جمهور بایدن و سخنرانی در کنگره به واشنگتن سفر کند اما در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار با ترامپ در این سفر وجود ندارد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا