اقتصادیسیاسی

توافق میان بغداد و اربیل بر سر معافیت مالیاتی

وزارت دارایی دولت اقلیم کردستان عراق از دستیابی به توافق بر سر معافیت مالیاتی قابل اجرا در این اقلیم خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت دارایی دولت اقلیم کردستان عراق از دستیابی به توافق بر سر معافیت مالیاتی قابل اجرا در این اقلیم خبر داد.

به گزارش «شفق نیوز»، وزارت دارایی در بیانیه ای اعلام کرد که پس از سفر کمیته عالی ساماندهی مالیات در دولت اتحادیه فدرال به اقلیم کردستان عراق و نشست با وزیر دارایی، هیئت های دو طرف در چند موضوع به توافق رسیدند.

در بیانیه وزارتخانه مذکور آمده است که این توافق شامل معافیت مالیاتی اقلیم کردستان از جانب دولت فدرال می شود که در گذشته نادیده گرفته شده بود.

همچنین مشکل کارخانه های اقلیم کردستان عراق که در گذشته به بهانه فروش محصولات خود در جنوب و مرکز عراق مالیات پرداخت می کردند، حل و فصل شد. این کارخانه ها از این به بعد تنها باید به دولت اقلیم کردستان عراق مالیات پرداخت کنند.

در بیانیه مذکور آمده است که توافق به دست آمده میان بغداد و اربیل شامل حل و فصل مشکل تامین سوخت کارخانه های اقلیم کردستان با قیمت های یارانه ای و یکپارچگی اقدامات جمع آوری مالیات در یک سازوکار مشترک می شود.

بنا بر بیانیه مذکور، هماهنگی لازم و اتخاذ اقدامات مناسب برای جلوگیری از فرار مالیاتی یکی دیگر از موارد مورد توافق میان دو طرف بوده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا