اجتماعی

ثبت بیش از 95 میلیون مکالمه در دهه محرم در کربلا

سازمان رسانه‌ها و ارتباطات عراق با اعلام آمار تفصیلی مکالمات و میزان استفاده از اینترنت، از خدمات شرکت‌های مخابراتی در ایام عاشورا ابراز رضایت کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان رسانه ها و ارتباطات عراق از برقراری بیش از 95 میلیون مکالمه و مصرف سه میلیون گیگابایت اینترنت از طریق شبکه های اجتماعی در 10روز اول ماه محرم در استان کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، علی الموید، رئیس سازمان رسانه ها و ارتباطات عراق اعلام کرد، تعداد کاربران خدمات تلفن همراه در استان کربلا در 10 روز اول ماه محرم بالغ بر 24 میلیون و 563 هزار مشترک بود که از این تعداد 23 میلیون و 256 هزار مشترک داخلی و یک میلیون و 306 هزار مشترک بین المللی بود.

این بیانیه افزود: در این مدت زائران عاشورا و کاربران شبکه همراه 95 میلیون و 536 هزار تماس تلفنی موفق داشته و  46 میلیون و 622 هزار پیامک مبادله کرده اند.

علی الموید با اشاره به اینکه استان کربلا افزایش چشمگیری در حجم انتقال داده ها از طریق شبکه های تلفن همراه به ثبت رسانده است، تصریح کرد حجم کل داده های ارسالی  بالغ بر 3576 ترابایت شد که از این میزان، بیشترین سهم یعنی مصرف حدود دو میلیون و 999 هزار گیگابایت به شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی نظیر تیک تاک ، فیسبوک ، یوتیوب، اینستاگرام و تلگرام اختصاص یافت.

وی تاکید کرد:  این آمار وارقام نشان از اهمیت خدمات ارتباطی در تسهیل ارتباطات و تعامل در مناسبت‌های مهم مذهبی مانند ایام ماه محرم است که زائران به شدت به تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط با خانواده‌های خود و به اشتراک گذاشتن مطالب و تجربیات متکی هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا