اقتصادیخبر اولسیاسی

درخواست تهران از بغداد برای همکاری در راستای آزادسازی اموال ایران در عراق

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ایران با اشاره به اینکه این کشور در بزنگاه‌های نیاز عراقی‌ها به برق و گاز به آنها کمک کرده است، گفت: لازم است طرف عراقی همکاری کامل را با ایران برای آزادسازی اموالش داشته باشد.

میدل ایست نیوز: علیرضا سلیمی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ایران، در واکنش به رایزنی‌های اخیر فؤاد حسین وزیر خارجه عراق با آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا درباره آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در این کشور، گفت: ایران همواره در شرایط سخت پشتیبان عراق بوده از این رو وقت آن رسیده تا آنها نیز برادری خود را اثبات کنند.

به گزارش انتخاب، سلیمی با اشاره به معادل 6 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران در عراق و ضرورت آزادسازی آن، گفت: عراقی ها می دانند در دوره سختی و گرفتاری این ایران بود که به آنها کمک کرد از این رو نباید با امریکایی ها که بارها از پشت به آنها خنجر زده و به دنبال تجزیه کشورشان از طریق گسترش تروریسم و ایجاد جنگ های داخلی بوده اند، به گونه ای تعامل کنند که به ایران آسیبی برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران در حوزه اقتصادی با نگاه توسعه ای به تجارت با عراق گام برداشت و به ویژه در بزنگاه های نیاز عراقی ها به برق و گاز به آنها کمک کرد از این رو لازم است طرف عراقی در این خصوص همکاری کامل را با ایران برای آزادسازی اموال ایران داشته باشد.

این مقام ایرانی در پایان با بیان اینکه ما به درخواست کشور عراق در شرایط جنگی به آنها کمک کردیم، خاطرنشان کرد: از این رو عراقی ها نباید اجازه دهند کشورهایی همچون امریکا در حوزه روابط دوجانبه عراق با ایران دخالت کنند و مانعی سر راه دریافت اموال ایران شوند.

منبع
انتخاب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا