سیاسی

افزایش میل به مهاجرت از فلسطین اشغالی

از هر 4 یهودی در فلسطین اشغالی یک نفر و از هر 10 عرب ساکن اراضی اشغالی 4 نفر مایل به مهاجرت هستند.

میدل ایست نیوز: نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد از هر 4 یهودی اسرائیلی یک نفر و از هر 10 عرب که تابعیت اسرائیلی دارند، 4 نفر در صورت داشتن فرصت، مایل به مهاجرت به مکان دیگری هستند که این امر نشان از بی اعتمادی مداوم به مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش الجزیره، روزنامه اسرائیلی هآرتص نوشت: همانطور که در گزارش «راشل فینک» نیز آمده است، نتایج نظرسنجی ماهانه ژوئیه موسسه سیاست مردمی یهودی ، تصویر تیره ای از اسرائیل را در خصوص پرسشهای مربوط به جنگ غزه و پیامدهای آن، اعتماد به مقامات اسرائیل، روابط اسرائیل و امریکا، مناقشه بر سر سربازگیری اجباری یهودیان مذهبی (حریدیم) و آینده اسرائیل ارائه می دهد.

در این تحقیقات آمده است اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها نسبت به وضعیت امنیتی کنونی اسرائیل بسیار نگران هستند به طوریکه از این نظر در بین شهروندان عرب 90٪ و در بین یهودیان اسرائیل 84٪ بسیار مضطرب و نگران هستند.

این تحقیقات نشان می دهد تعداد اندکی به توانایی اسرائیل برای برنده شدن در جنگ امید دارند و هنگامی که از شرکت کنندگان در مورد اعتمادشان به دولت و به ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، سوال شد تنها 16 درصد یهودیان در سطح بسیار بالایی به او اعتماد داشتند و این اعتماد در میان فرماندهان ارتش نیز کاهش زیادی داشته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا