اقتصادیخبر اولسیاسی

جزئیاتی از اختلال گسترده فناوری اطلاعات در جهان

منابع خبری امروز از اختلال گسترده فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف خبر دادند به طوری که شبکه‌های تلویزیونی، بانک‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان به دلیل نقص فنی در سامانه‌های مایکروسافت با مشکل مواجه شده‌اند.

میدل ایست نیوز: شبکه‌های تلویزیونی، بانک‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان به دلیل نقص فنی در سامانه‌های مایکروسافت با مشکل مواجه شده‌اند و ویندوز بسیاری از کامپیوترها به صورت ناگهانی از کار افتاده است.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند شبکه‌های تلویزیونی، بانک‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان به دلیل از کار افتادن سامانه‌های مایکروسافت با مشکل مواجه شده‌اند.

شبکه اسکای‌نیوز نیز از دسترس خارج شده و مخاطبان این شبکه گفته‌اند که این رسانه به جای برنامه‌های عادی پیام عذرخواهی را بر روی صفحه خود ارسال کرده است.

در لندن فرودگاه گاتویک اعلام کرده که پروازها به دلیل از کار افتادن سامانه‌های بازرسی مسافران با تأخیر انجام می‌شود.

مسافران در فرودگاه لاتون در انگلستان نیز به دلیل مشکل مشابه سرگردان شده‌اند و شاهدان عینی از تشکیل صف‌های طولانی برای بازرسی مسافران خبر دادند.

فرودگاه برلین نیز تمام پروازهای خود را تا اطلاع ثانوی به دلیل آنچه «نقص فنی» خوانده شده به حالت تعلیق درآورده است. بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل ریلی هم هشدار داده‌اند که ممکن است مجبور شوند سفرها را لغو کنند.

گزارش‌ها از فلسطین اشغالی نیز حاکی است در پی قطع سراسری سیستم‌های رایانه‌ای صف‌های طولانی در سوپر مارکت‌ها و ادارات پست سرزمین های اشغالی تشکیل شده است. فعالیت فرودگاه بن‌گوریون تل آویو نیز متوقف شده است.

مایکروسافت از نقص فنی در سیستم‌های خود در سراسر جهان خبر داده و اعلام کرد که در حال انجام اقدامات جبرانی برای رفع این مشکل مرتبط با ویندوز است.

نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) مایکروسافت 365 در جدیدترین به‌روزرسانی درباره اختلال‌های گسترده جهانی در فعالیت فرودگاه‌ها، بانک‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعلام کرد که در حال تلاش برای رفع «برخی مشکلات فنی» است.

این شرکت اعلام کرده که سرویس‌های تحت فعالیت مایکروسافت به دلیل تلاش‌ها برای کاستن از مشکلات با «بهبودی ادامه‌دار» روبرو هستند.

گفته می‌شود اختلال در سرویس‌های ابری شرکت مایکروسافت باعث اختلال‌های سراسری جهانی در فعالیت بسیاری از شرکت‌های مالی، حمل و نقل و رسانه‌ای شده است.

فرودگاه‌های عراق تحت تاثیر اختلال فنی گسترده جهانی قرار نگرفت

سازمان هواپیمایی عراق امروز جمعه اعلام کرد که فرودگاه‌های کشور تحت تاثیر اختلال فنی گسترده جهانی قرار نگرفته است.

جهاد الدیوان سخنگوی سازمان هواپیمایی عراق اعلام کرد که روند پروازها در عراق عادی است و تحت تاثیر نقص فنی جهانی قرار نگرفته است.

مسئول ایرانی: اختلال جهانی تاثیری بر پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد ندارد

مدیرکل روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اختلال گسترده در فرودگاه‌های دنیا، گفت:‌ پروازهای فرودگاه امام بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

جواد صالحی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص اختلال گسترده در فرودگاه‌های دنیا، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به این‌که نرم‌افزار و بیس پروازهای فرودگاه حضرت امام (ره) تمام ایرانی است، هیچ مشکلی در خصوص پروازها نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه طبق روال و برنامه زمانبندی در حال انجام است، افزود:‌چندین بار با واحد آی تی فرودگاه نیز برای پیگیری مشکل احتمالی تماس گرفتم که این واحد تاکید کرد پروازها بر اساس برنامه در حال انجام است.

تاثیر اختلال فنی جهانی بر امارات

بر اساس گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، سازمان ارتباطات امارات اعلام کرد که نقص فنی در یکی از سرورهای Crowd Strike ممکن است بر فعالیت موسسات و مراکزی از این سیستم استفاده می کنند، تاثیر بگذارد.

وزارت خارجه امارات هم تاکید کرد که اختلال فنی جهانی بر فعالیت تمام سامانه الکترونیکی این وزارت تاثیر گذاشته است.

فرودگاه دبی هم از تاثیر منفی اختلال فنی جهانی بر فعالیت برخی شرکتهای هواپیمایی خبر داد و افزود هم اکنون فعالیت به حالت عادی خود بازگشته است.

گزارش‌ها از اختلال سایبری گسترده در زیرساخت‌های شرکت‌های بزرگ در استرالیا، انگلیس، ترکیه، اسپانیا و هلند حکایت دارد.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که اختلال فنی جهانی سبب مختل شدن فعالیت برخی شبکه های خبری، بیمارستانها و فرودگاه‌ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا