سیاسی

واکنش ایران به مخالفت «کنست» با تشکیل کشور فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه ایران به مصوبه جدید کنست(پارلمان) رژیم جعلی اسرائیل در «مخالفت با تشکیل کشور فلسطین» واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه ایران به مصوبه جدید کنست(پارلمان) رژیم جعلی اسرائیل در «مخالفت با تشکیل کشور فلسطین» واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پیامی در شبکه ایکس نوشت: مصوبه جدید کنست رژیم جعلی اسرائیل در «مخالفت با تشکیل کشور فلسطین» در ادامه نُه ماه جنایات جنگی و نسل‌کُشی مستمر فلسطینیان توسط ارتش تروریستی این رژیم، یک بار دیگر ماهیت نژادپرستانه رژیم غاصب صهیونیستی را به همه جهانیان نشان داد.

وی افزود که رژیم آپارتاید اسرائیل نه‌ فقط تهدیدی برای ملت فلسطین، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

کنعانی تاکید کرد که در سایه بی‌عملی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در تأمین حقوق مسلّم ملت فلسطین و اِعمال حقوق و مقررات آمره بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی، مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تا زمان اِحقاق حقوق کامل فلسطینیان، حق این ملت تحت اشغال است.

خاطر نشان می شود که پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست)به مصوبه تشکیل کشور فلسطین در منطقه غرب اردن رای منفی داد و آن‌ را باعث درگیری بین اسرائیل و فلسطین و بی‌ثباتی منطقه دانست.

بر اساس گزارش روزنامه «تایمز آو اسرائیل»، 68 عضو کنست به مصوبه مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین رای مثبت و تنها 9 نماینده به آن رای منفی دادند.

در این مصوبه تاکید شده است، کنست به شدت با ایجاد یک کشور فلسطینی در غرب اردن مخالف بوده و بر این باور است تاسیس یک کشور فلسطینی در قلب سرزمین اسرائیل تهدیدی وجودی برای شهروندان اسرائیل است و به تداوم درگیری اسرائیل و فلسطین و بی ثباتی منطقه منجر می شود.

پیشتر «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرده بود تشکیل کشور مستقل فلسطین شرط لازم برای دستیابی به صلح در خاورمیانه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا