اقتصادی

مبادلات تجاری 27 میلیارد دلاری عراق و چین طی 6 ماه

مبادلات تجاری عراق و چین در نیمه اول سال جاری در مقایسه با نیمه اول و دوم سال گذشته افزایش یافت و به 27 میلیادر دلار رسید.

میدل ایست نیوز: منار العبیدی کارشناس اقتصادی عراقی اعلام کرد مبادلات تجاری عراق و چین در نیمه اول سال جاری در مقایسه با نیمه اول و دوم سال گذشته به ترتیب 14.38 و 7.24 درصد افزایش یافت و به 27 میلیارد دلار رسید.

به گزارش «شفق نیوز»، العبیدی افزود صادرات چین به عراق در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2023، 16.17 درصد و در مقایسه با نیمه دوم همان سال، 12.17 درصد افزایش یافته است.

ارزش صادرات چین به عراق در 6 ماه اول سال جاری در مقایسه با 7 میلیارد دلار در نیمه اول سال 2023، و 7.3 میلیارد دلار در نیمه دوم همان سال، به 8.15 میلیارد دلار رسیده است.

کارشناس مذکور پیش‌بینی کرد که صادرات چین به عراق در سال جاری از 16 میلیارد دلار عبور کند.

العبیدی اشاره کرد که صادرات دستگاه‌های مکانیکی 23 درصد، دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه و تلویزیون 13 درصد و خودروها 6 درصد از مجموع صادرات چین به عراق را به خود اختصاص داده‌اند.

از طرفی دیگر صادرات آهن آلات، سوخت خودروها، و اکسسوری پوشاک از چین به عراق کاهش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود حجم مبادلات تجاری میان عراق و چین تا پایان سال جاری به بیش از 55 میلیارد دلار برسد که این امر چین را به بزرگ‌ترین شریک تجاری عراق تبدیل می‌کند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا