اجتماعی

نمایشگاه عکاسی هنرمند شهیر ترکیه‌ای در دوحه پایتخت قطر

سازمان موزه های قطر با برپایی نمایشگاه عکاسی آثار «آراگولر» عکاس و هنرمند سرشناس ترکیه ای، ساکنان استانبول و آثار تاریخی آنرا از دریچه لنز این عکاس به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

میدل ایست نیوز: سازمان موزه‌های قطر با همکاری موزه «آرا گولر» ترکیه، با برپایی نمایشگاهی قصد دارد طیف گسترده‌ای از آثار و فعالیت‌های «آرا گولر» هنرمند و عکاس برجسته ترکیه‌ای را به نمایش گذارد.

به گزارش العربی الجدید، این نمایشگاه که از نهم آگوست تا نهم نوامبر در موزه هنرهای اسلامی دوحه برگزار می‌شود، افزون بر نشان دادن نگاه حرفه‌ای آراگولر از دریچه لنز دوربین، تلاش می‌کند روح حاکم بر ترکیه و میراث فرهنگی آن را نیز از طریق عکس‌ها و تصاویر گرفته شده از شهر استانبول و آثار باستانی و پرتره‌های او به نمایش گذارد.

در همین ارتباط، سازمان موزه‌های قطر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این نمایشگاه مروری جامع بر آثار این هنرمند ترکیه‌ای خواهد داشت که ساکنان استانبول و آثار تاریخی و باستانی این شهر را از نگاه کنجکاو و لنز دوربین خود به تصویر کشیده و آثاری جاودانه خلق کرده است.

این نمایشگاه که در چهار بخش برگزار می‌شود، شامل 155 عکس به همراه تعدادی مکاتبات، تجهیزات عکاسی، دوربین‌ها و سایر یادگاری‌های متعلق به آرشیو و مرکز تحقیقاتی «آرا گولر» در استانبول است.

گفتنی است گولر در سال 1928 در استانبول به دنیا آمد و به عنوان استاد عکاس خبری و هنر عکاسی در سطح ملی و بین المللی شهرت زیادی به دست آورد و پس از 90 سال زندگی و مشاهده تاریخ معاصر و مدرن ترکیه در طول زندگی حرفه‌ای 70 ساله خود آثاری خلق کرده که نشان از سابقه تاریخ مصور ترکیه است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا