خبر اولسیاسی

بلینکن: ایران می‌تواند ظرف دو هفته بمب اتم بسازد

وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه کشورش از نزدیک موضوع هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند، گفت: تهران هنوز سلاح هسته‌ای تولید نکرده است، اما ظرف یک یا دو هفته قادر به انجام این کار خواهد بود.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا با تاکید بر اینکه کشورش از نزدیک موضوع هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند، تصریح کرد: تهران هنوز سلاح هسته‌ای تولید نکرده است، اما ظرف یک یا دو هفته قادر به انجام این کار خواهد بود.

به گزارش الخلیج آنلاین، آنتونی بلینکن،عنوان کرد: ایران توانایی تولید مواد شکافت‌پذیر با هدف ساخت بمب اتم را در عرض یک یا دو هفته دارد.

وی روز گذشته طی سخنانی در مجمع امنیت در ایالت کلرادو امریکا، افزود: وضعیت کنونی خوب نیست و به دلیل پایان توافق هسته‌ای، ایران به جای آنکه یک سال تا تولید مواد شکافت‌پذیر برای ساخت بمب اتم فاصله داشته باشد اکنون ظرف یک یا دو هفته دیگر قادر به تولید این مواد برای ساخت بمب اتم است.

وزیر خارجه امریکا با تاکید بر رصد دقیق برنامه هسته‌ای ایران، تصریح کرد: ایران در برنامه هسته‌ای خود پیش می‌رود اما امریکا هرگز اجازه نخواهد داد این کشور سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد و برای دستیابی به این امر، راه دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.

گفتنی است اظهارات بلینکن پس از آن بیان شد که علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه  سی‌ان‌ان تایید کرد که کشورش همچنان به توافق هسته‌ای منعقد شده در سال 2015 (برجام) که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا با خروج از آن در سال 2018 آن را ملغی کرد، پایبند است و هدف تهران احیای این توافق هسته‌ای است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا