اجتماعیسیاسی

مخالفت دولت آلمان با درمان کودکان غزه در بیمارستان‌های خود

دولت آلمان به بهانه ترس از ارتباط خانواده‌های 32 کودک مجروح ساکن نوار غزه با جنبش حماس، با اعطای روادید سفر برای درمان آنها در بیمارستان‌های خود مخالفت کرد.

میدل ایست نیوز: دولت آلمان به بهانه ترس از ارتباط خانواده‌های 32 کودک مجروح ساکن نوار غزه با جنبش حماس، با اعطای روادید سفر برای درمان آنها در بیمارستان‌های خود مخالفت کرد.

به گزارش العربی الجدید، با وجود نیاز مبرم 32 کودک فلسطینی ساکن نوار غزه به درمان در خارج و تامین تمام هزینه‌ها، مقامات آلمانی به آنها اجازه ندادند در بیمارستان‌های آلمان تحت درمان قرار گیرند و ترس از ارتباط خانواده‌های این کودکان با جنبش حماس را برای ندادن روادید بهانه کردند که این رفتار سبب شد تا برخی از نبود معیارها و شاخص‌های انسانی سخن بگویند.

این کودکان در پی تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به شدت مجروح شده و دچار قطع عضو، سوختگی، آسیب دیدگی بافت، پارگی دیافراگم و روده‌ها شده‌اند و با وجودی که 40 بیمارستان و مرکز بهداشت در آلمان موافقت خود را برای تامین هزینه‌های درمان این کودکان اعلام کرده بودند، اما مقامات آلمانی با اعطای روادید به آنها مخالفت کردند.

ایده از زمانی آغاز شد که جمعی از پزشکان به همراه همکارانشان در سازمان‎‌های امدادرسانی و نهادهای غیر دولتی مانند سازمان پناهجویان در کلن و انجمن جراحی پلاستیک آلمان برای انتقال این 32 کودک مجروح فلسطینی تلاش کرده و هزینه‌های مربوط به سفر هوایی، دریافت روادید و هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های آلمان را جمع آوری کردند، اما درنهایت این پویش متوقف شد، زیرا وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه آلمان با ورود حتی یک همراه با هر یک از این کودکان مخالفت کردند.

این دو وزارت اعلام کردند که ورود به آلمان برای درمان کودکان زیر 12 سال تنها بدون همراه ممکن است که سازمان‌های امدادرسان ذیربط با آن مخالفت کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که صادر نشدن روادیدها با نگرانی‌های امنیتی مرتبط است و نگرانی از ورود همراهان حامی حماس یا کسانی که با این سازمان ابراز همبستگی می‌کنند، وجود دارد، چرا که حماس در فهرست گروه‌های تروریستی آلمان قرار دارد.

مخالفت با اعطای روادید انسانی با نارضایتی حزب چپ آلمان روبه‌رو شده است به طوری که رهبران این حزب از دو وزارتخانه کشور و امور خارجه آلمان خواسته‌اند در تصمیم خود بازنگری کرده و در اسرع وقت روادید درمان برای این کودکان مجروح را صادر کنند.

ژانین ویسلر از رهبران این حزب اعلام کرد که بهانه وزارت کشور آلمان مبنی بر اینکه افراد همراه این کودکان خطر امنیتی شدیدی برای آلمان دارند، به مثابه رفتاری نژادپرستانه است که حقوق بشر را تضعیف و نقض می‌کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا