سیاسی

مذاکرات آتش بس در غزه، محور گفت‌وگوی نتانیاهو و بایدن در واشنگتن خواهد بود

مشاور امنیت ملی امریکا در کاخ سفید اعلام کرد که انتظار می‌رود محور دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور امریکا در واشنگتن، مذاکرات آتش بس در غزه باشد.

میدل ایست نیوز: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در کاخ سفید اعلام کرد که انتظار می‌رود محور دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در واشنگتن، مذاکرات آتش بس در غزه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، وب سایت اسرائیلی «آی 24» نوشت که سالیوان در مجمع امنیتی آسپن تاکید کرد که دولت امریکا نیاز دارد بر جزئیات خاصی در مورد حضور ارتش رژیم صهیونیستی، کمک‌های بشردوستانه و هدف بلندمدت غزه کار کند.

وی گفت که انتظار می‌رود گفت‌وگوی کنونی نه همانند گفت‌وگوی سال 2015 بلکه با توجه به شرایط کنونی و در سایه هماهنگی رژیم صهیونیستی و امریکا در رابطه با چالش‌های منطقه‌ای و تلاش برای توقف جنگ و دستیابی به توافق گروگان‌ها باشد.

سالیوان در رابطه با سخنان نتانیاهو در چهارشنبه آینده اعلام کرد که ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و تساحی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی این رژیم هفته گذشته در واشنگتن بودند و در آنجا مقدمه‌ای مفصل از آنچه نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد گفت، ارائه کردند.

پیش از این، یک مقام امنیتی اسرائیل سه شنبه گذشته تصریح کرده بود که بنیامین نتانیاهو، سران سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به تحمیل طرح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به او متهم کرده است.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا