اقتصادیخبر اول

مصر از صادرکننده گاز به واردکننده بزرگ گاز طبیعی مایع تبدیل شده است

کشور مصر از صادرکننده گاز به یکی از واردکنندگان اصلی گاز طبیعی مایع تبدیل شده و تولید گاز این کشور بسیار کاهش یافته است.

میدل ایست نیوز: تولید گاز طبیعی در مصر به کمترین میزان خود ظرف 6 سال گذشته رسیده است در حالیکه تابستان بسیار گرم امسال در این کشور، میزان تقاضا برای سوخت را افزایش داده است.

به گزارش العربی الجدید، بر اساس آمار و ارقام ابتکار داده سازمان‌های مشترک تولید گاز طبیعی مصر در ماه مه گذشته به پایین‌ترین سطح از فوریه 2018 رسید که این کاهش تولید نشانه آن است که دولت مصر برای رونق‌بخشی به صادرات گاز این کشور با مشکل اساسی روبه‌روست و احتمالا وابستگی بیشتری به واردات گاز طبیعی مایع پیدا خواهد کرد.

این منبع نوشت: مصر که پیشتر از صادرکنندگان گاز به اروپا بود بوده است، دیگر قادر نیست به اندازه کافی گاز تولید کند تا بتواند سیستم‌های برق خود را در طول تابستان حفظ کند و به همین خاطر اکنون پرجمعیت‌ترین کشور عربی است که مقادیر زیادی سوخت برای تامین نیازهای تهویه مطبوع خریداری می‌کند و در عین حال با قطعی گسترده برق و دوره‌های توقف تولید صنعتی مواجه است.

از سوی دیگر دولت عبدالفتاح السیسی وعده داده است از روز یکشنبه به قطعی‌های برنامه‌ریزی شده برق که بعضا تا سه ساعت در روز هم ادامه پیدا می کند، پایان دهد ضمن آنکه مهار کردن و جلوگیری از خشم گسترده عمومی یک چالش اصلی برای دولت وی به شمار می‌آید که با دریافت بسته نجات بین المللی به مبلغ 57 میلیارد دلار موافقت کرد و امسال و به دولت اجازه دسترسی به این بودجه را داده است.

گفتنی است مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر هفته گذشته میزان مصرف روزانه انرژی در این کشور را بالغ بر 37 گیگاوات برآورد کرد که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا