اجتماعیسیاسی

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع بیماری‌ها در غزه

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد شرایط موجود در غزه، برای کودکان خطرساز است و محیط مناسبی را برای شیوع بیماری‌هایی مانند فلج اطفال ایجاد می‌کند.

میدل ایست نیوز: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شرایط موجود در غزه، محیط مناسبی برای شیوع بیماری‌ها است.

به گزارش «اسپوتنیک»، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد نابودی سیستم بهداشتی در غزه، ناامنی، وجود مانع بر سر رساندن کمک‌ها، آوارگی مداوم ساکنان آن، کمبود امدادرسانی‌های پزشکی و کیفیت ضعیف آب، منجر به کاهش میانگین واکسیناسیون دوره‌ای و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسیناسیون از جمله فلج اطفال می‌شوند.

کریستین لیندمایر سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، بیان کرد این شرایط برای کودکان خطرساز است و محیط مناسبی را برای شیوع بیماری‌هایی مانند فلج اطفال ایجاد می‌کند.

روز گذشته «حسام ابوصفیه»، رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در سایه جلوگیری از ورود تجهیزات و واکسن‌های لازم برای واکسیناسیون و همچنین بحران فاضلاب به شیوع عمدی ویروس فلج اطفال مبادرت می‌کند.

ابوصفیه تصریح کرد: رژیم اشغالگر کودکان نوار غزه را از 4 مورد واکسیناسیون دوره‌ای محروم کرده است،در حالی که ویروس فلج اطفال افراد زیر پنج سال را مبتلا می‌کند و دوره نهفتگی آن تا 35 روز است.

گفتنی است 1.7 میلیون فلسطینی در اثر کوچ اجباری در نوار غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده‌اند به طوری که بیش از 71 هزار مورد به هپاتیت ویروسی مبتلا شده و 3 هزار و 500 کودک در معرض خطر مرگ ناشی از نقص ایمنی قرار گرفته‌اند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا