اقتصادی

پالایشگاه‌های چین به دنبال نفت خام ارزان قیمت

همزمان با هجوم و استقبال پالایشگاه‌های چینی از نفت خام ارزان قیمت، چین واردات نفتی خود از روسیه را افزایش و از عربستان سعودی کاهش داده است.

میدل ایست نیوز: همزمان با هجوم و استقبال پالایشگاه‌های چینی از نفت خام ارزان قیمت، چین واردات نفتی خود از روسیه را افزایش و از عربستان سعودی کاهش داده است.

به گزارش اسکای نیوز، با توجه به اقبال گسترده پالایشگاه‌های چینی به سمت و سوی نفت خام ارزان قیمت، میزان کل واردات نفت خام چین از روسیه به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت این کشور در نیمه نخست امسال به میزان پنج درصد افزایش یافته در حالی واردات نفت خام چین از عربستان سعودی به عنوان دومین تامین‌کننده بزرگ نفت آن کشور، کاهش یافته است.

این منبع نوشت: داده‌های رسمی روز شنبه نشان داد محموله‌های دریافتی چین از عربستان سعودی در ماه ژوئن به طور سالانه با 14 درصد کاهش به 6.82 میلیون تن رسیده است. این در حالی است که از ابتدای امسال محموله‌های نفتی عربستان برای صادرات با 13 درصد کاهش در سال به 40.38 میلیون تن یا معادل 1.62 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس داده‌های اداره کل گمرک چین، کل واردات این کشور از روسیه، از جمله از طریق خطوط لوله و محموله‌های نفت، در ماه ژوئن 20 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به 8.43 میلیون تن معادل 2.05 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این منبع نوشت: کاهش واردات از روسیه در ماه ژوئن تا حدودی به دلیل تقاضای ضعیف شرکت‌های مستقل فرآوری نفت در چین بود ضمن آنکه تقاضا برای نفت خام اورال روسیه بارگیری شده از بنادر اروپا نیز کاهش یافت و تنش‌ها در دریای سرخ هم منجر به افزایش قیمت کشتی‌ها شد.

گفتنی است چین در ماه گذشته هیچ وارداتی از ایران یا ونزوئلا ثبت نکرد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا