اجتماعیسیاسی

آغاز نشست‌های مقدماتی دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد

نشست‌های مقدماتی دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر با نظارت نخست وزیر عراق در بغداد آغاز شد.

میدل ایست نیوز: نشست‌های مقدماتی دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، زیاد طه علی مشاور وزیر کشور عراق ضمن اشاره به برگزاری اولین دور از کنفرانس مذکور در سطح روسای دستگاه امنیتی مربوط به مواد مخدر در سال گذشته، گفت وزارتخانه متبوعش از کشورهای منطقه و همسایه در خصوص مبارزه با مواد مخدر دعوت به عمل آورده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و هدف این کنفرانس در راستای کاهش قاچاق مواد مخدر و ارتقای هماهنگی امنیتی و همکاری اطلاعاتی در خصوص مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد که روز دوشنبه، وزرای شرکت‌کننده در این کنفرانس، بیانیه‌ای صادر خواهند کرد.

از طرفی دیگر مقداد میری سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق هدف از این کنفرانس بین المللی را یکپارچگی تلاش‌ها از طریق گردهمایی کشورها به منظور آمادگی برای کنفرانس و مبارزه با جرایم مواد مخدر به عنوان یک جنایت بین المللی اعلام کرد.

خالد المحنا مدیر واحد رسانه‌ای وزارت کشور عراق به موفقیت وزارتخانه متبوعش در ایجاد سیستم همکاری بین المللی و منطقه‌ی برای مقابله با خطر مواد مخدر از طریق برگزاری اولین دور از کنفرانس که در سال گذشته برگزار شد اشاره و ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس موجب تقویت همکاری مشترک و ایجاد مقر دائمی در عراق شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا