اقتصادی

اعلام جزئیات تکمیل و زمان بهره برداری از فرودگاه بین المللی ناصریه

وزارت حمل و نقل عراق با اشاره به جزئیات کار پروژه فرودگاه بین المللی ناصریه و راه اندازی آن در نیمه دوم سال 2025 تاکید کرد این فرودگاه در صورت تکمیل و بهره برداری به دریچه ای جهانی برای اقتصاد و گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق با اشاره به جزئیات کار پروژه فرودگاه بین المللی ناصریه و راه اندازی آن در نیمه دوم سال 2025 تاکید کرد این فرودگاه در صورت تکمیل و بهره برداری به دریچه ای جهانی برای اقتصاد و گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، میثم الصافی، مدیر بخش رسانه و ارتباطات وزارت حمل و نقل عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: وزارت حمل و نقل عراق پس از آنکه رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل دستور داد تا موانع پیش روی شرکت مجری و به دنبال آزادسازی بدهی های مالی این طرح صورت گیرد، از روند تکمیل پروژه فرودگاه بین المللی ناصریه و افزایش فعالیت ها اظهار رضایت کرد.

الصافی افزود: شرکت چینی مجری فرودگاه بین المللی ناصریه، ضمن اشاره به تلاشها و پیگیری های وزیر در خصوص روند پیشرفت کار و پرداخت حقوق مالی پروژه برای غلبه بر هرگونه تاخیر در تحقق دستاورد ها، بر اساس دستورات اخیر وزیر حمل و نقل، ساعات کاری برای تکمیل پروژه را افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: میزان اتمام پروژه تاکنون از مرز 30 درصد فراتر رفته است و شرکت مجری طرح متعهد شده است پس از دریافت پرداخت‌های مالی خود، تا دو ماه آینده به میزان زیادی طرح را جلو ببرد.

الصافی با اشاره به اینکه این شرکت به دنبال رسیدن به پیشرفت 75 درصدی پروژه تا پایان سال جاری است، افزود: اکثر دستگاه‌ها و تجهیزاتی که برای فرودگاه خریداری شده است، مطابق با استانداردهای بین المللی است و تا پایان ماه وارد ناصریه خواهند شد.

الصافی با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی ناصریه به دریچه ای جهانی برای اقتصاد و گردشگری این استان تبدیل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد این فرودگاه در نیمه دوم سال 2025 افتتاح شود.

الصافی هزینه های اجرای این پروژه را 367 میلیون و 228 هزار و 343 دلار و مدت اجرای آن را هزار و نود و پنج روز برآورد کرد که توسط یک شرکت مهندسی عمومی چین در حال اجراست.

وی در پایان به برخی از امکانات در نظر گرفته شده برای این پروژه نظیر بازسازی باند به طول 3400 فوت، در نظر گرفتن محیط مناسب برای آشیانه هواپیماها و تاکسی ها به مساحت 185 هزار متر مربع، احداث ساختمان های مسافربری، هتل توریستی 4 ستاره یکصد اتاقه و ساختمان های اداری و برج ناوبری اشاره کرد که مطابق با مشخصات فنی بین المللی و استانداردهای سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی در حال انجام است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا