سیاسی

بررسی پرونده حقوق بشر در دیدار رئیس جمهور عراق و یک مقام آلمانی

رئیس جمهور عراق در دیدار کمیسر دولت آلمان و عضو پارلمان این کشور در امور حقوق بشر و کمک‌های انسان‌دوستانه، به اهمیت مساله حقوق بشر و اقدامات کشورش در این زمینه اشاره کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه در کاخ بغداد، میزبان لوئیز آمتسبرگ کمیسر دولت آلمان و عضو پارلمان این کشور در امور حقوق بشر و کمک های انسان دوستانه بود.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این دیدار پرونده انسان دوستانه و تلاش ها در خصوص بستن اردوگاه های آوارگان و بازگشتشان به مناطق اصلی خود، بررسی شد.

رشید تاکید کرد ریاست جمهوری اهمیت زیادی برای پرونده حقوق بشر قائل است و از تلاش ها برای تامین محیط امن برای بازگشت آوارگان به مناطق خود حمایت می کند و سازمان های بین المللی باید نقش مثبتی در این پرونده داشته باشند.

وی در ادامه به اهمیت مساله حقوق بشر و ضرورت فعال سازی نقش سازمان ها و اتحادیه ها در راستای حفظ آزادی ها و حق و حقوق ها اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق بیان کرد که کشورش چندین گام مثبت در این زمینه اتخاذ کرده است و ریاست جمهوری در کنار شورای عالی قضایی و وزارت کشور و دادگستری و مشاور امنیت ملی کشور بیش از 13 هزار زندانی که مدت زمان محکومیتشان به پایان رسیده را آزاد کرده است.

از طرفی دیگر آمتسبرگ اهتمام و پیگیری پرونده حقوق بشر توسط ریاست جمهوری را ستود.

وی همچنین نسبت به تقویت همکاری و هماهنگی مشترک میان عراق و آلمان در این زمینه ابراز امیدواری کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا