اقتصادیسیاسی

تاکید مسئولان عراق و ایران بر تقویت زیرساخت‌های مرز پرویزخان

نشستی دوجانبه به منظور بررسی راهکارهای توسعه مبادلات تجاری مرز پرویزخان با حضور مدیران مرزی شهرستان قصرشیرین و اقلیم کردستان عراق برگزار شد و دو طرف بر تقویت همکاری متقابل برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: نشستی دوجانبه به منظور بررسی راهکارهای توسعه مبادلات تجاری مرز پرویزخان با حضور مدیران مرزی شهرستان قصرشیرین و اقلیم کردستان عراق در محل این مرز رسمی برگزار شد و دو طرف بر تقویت همکاری متقابل برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، مدیر مرز پرویزخان عراق روز یکشنبه در این نشست گفت: امنیت لازمه تجارت و توسعه مبادلات اقتصادی است از این رو باید برای برقراری نظم و امنیت در دو مرز پرویزخان جمهوری اسلامی ایران ایران عراق که از اهمیت زیادی برخوردار است، تلاش و اهتمام بیشتری به خرج داد.

کاک اسماعیل علی افزود: دو طرف ایرانی و عراقی برای رفع موانع مراودات تجاری و اقتصادی و رونق هرچه بیشتر این منطقه مرزی تلاش کنند.

وی همچنین گفت: رانندگان عراقی در مرز کرمانشاه با مشکلاتی مواجهند و از مسوولان قصرشیرین تقاضا داریم پیگیری لازم برای حل آن را داشته باشند.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان هم در این جلسه گفت: حجم مبادلات تجاری در مرز پرویزخان بسیار زیاد است از این رو گاهی اوقات شاهد وجود برخی مشکلات هستیم.

امین حیدریان افزود: مسئولان ایرانی در مرز شبانه روز پای کار هستند و با وجود اینکه پرویزخان قطب ترانزیت کشور است تلاش می‌کنیم صادرات و ترانزیت با کمترین مشکل انجام شود.

وی گفت: برای مبارزه با قاچاق در این مرز تابع قوانین کشور ایران هستیم و با متخلفان مطابق قانون رفتار می شود.

مدیر کل گمرک پرویزخان هم در این نشست گفت: هر مشکلی در حوزه گمرک باشد؛ با تلاشی مضاعف آن را برطرف می‌کنیم.

رضا قربانی افزود: روزانه تشریفات گمرکی برای نزدیک به 2 هزار کامیون صادراتی و ترانزیت در مرز پرویزخان انجام می‌ شود و مسائل و مشکلات این مرز همواره با تعامل مسوولان 2 کشور ایران و عراق برطرف شده است.

بررسی مسائل و مشکلات رانندگان ایرانی و عراقی، قاچاق سوخت، ترانزیت سوخت و تخلیه و بارگیری کالا از مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا