سیاسی

رایزنی میقاتی و رشید درباره آخرین تحولات منطقه و جنگ غزه

رئیس جمهور عراق در دیدار نخست وزیر لبنان بر اهمیت تحکیم تلاش‌ها برای توقف تجاوز مداوم به غزه و اصلاح اوضاع انسانی غم‌انگیز نوار غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه در کاخ بغداد از نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این دیدار تحولات اوضاع در عرصه بین المللی و کشورهای عربی و اهمیت تحکیم تلاش ها برای توقف تجاوز مداوم به غزه و اصلاح اوضاع انسانی غم انگیز نوار غزه بررسی شد.

تقویت روابط دوستانه و همکاری مشترک دو کشور در راستای مصلحت دو ملت برادر محور دیگر رایزنی رشید و میقاتی بود.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که جهان امروزه شاهد تغییرات و اتفاقات سریعی است که نیازمند ایجاد شکلی از همکاری و تفاهم مشترک میان کشورهای منطقه برای مقابله با این چالش ها است.

رشید به ثبات امنیتی و روند ساخت و ساز و بازسازی که عراق شاهد آن است اشاره و تصریح کرد در دوره اخیر تحولات مثبت زیادی در زمینه تقویت روابط عراق با کشورهای برادر و دوست انجام شده است.

از طرفی دیگر میقاتی از موضع حمایتی رئیس جمهور عراق از لبنان در نشست بحرین قدردانی کرد و گفت آن چیزی که دو کشور برادر را به یکدیگر مرتبط می کند بیش از چیزی است که لبنان را به هر کشور دیگری پیوند می دهد.

وی افزود که سفرش به بغداد در چارچوب تقویت این روابط و توسعه افق های همکاری مشترک انجام شده است.

نخست وزیر لبنان در پایان به طور رسمی رئیس جمهو عراق را به لبنان دعوت کرد.

میقاتی صبح امروز در راس یک هیئت بلند پایه وارد بغداد شد و با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت آن و روندهای گسترش شراکت اقتصادی و توافق دوجانبه درخصوص صادر کردن نفت عراق به لبنان رایزنی کردند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا