سیاسی

تاکید پوتین و بشار اسد بر ضروت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی

روسای جمهور سوریه و روسیه به مناسبت هشتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور پیام‌های تبریکی برای یکدیگر فرستادند و بر ضرورت ارتقای صلح و ثبات در سطوح منطقه‌ای و بین المللی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پیام تبریک خود که به مناسبت هشتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با روسیه برای رئیس جمهور این کشور ارسال شد، با اشاره به ثبات در موضع‌گیری‌های روسیه تاکید کرد: دو کشور به مدت 80 سال علیرغم آنکه به منظور فرمانبرداری و شکستن اراده‌شان تحت فشارهای مختلف قرار گرفته‌اند، اما همواره از یکدیگر حمایت کرده و به اصول و کرامت خود پایبند مانده‌اند.

به گزاش خبرگزاری رسمی سوریه، بشار اسد تاکید کرد این ثبات موضع روسیه باعث به وجود آمدن یک جهان چندقطبی شده است و سلطه‌طلبی و هژمونی کنونی و جنگی که در حال تجربه آن هستیم، جایی برای امتیاز دادن باقی نمی‌گذارد و حرف آخر را ایستادگی و استواری و نه عقب‌نشینی و شکست خواهد زد.

رئیس جمهور سوریه در پیام خود از طرف دولت و ملت سوریه که تار و پود روابط آنها از دهه‌های گذشته در هم تنیده شده و پیوندهای مستحکمی با یکدیگر دارند، این مناسبت را تبریک گفت و با اشاره به سیاست‌ها و مواضع روسیه و احترام به حاکمیت کشورها افزود: این پیوندها باعث ایجاد اعتماد و درک متقابل و شکل‌گیری یک الگو بین دو جامعه و روابط بسیار غنی بین دو طرف شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود تاکید کرد کشورش مصمم است به حمایت ثابت خود از سوریه در تلاش برای دفاع از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی و تضمین امنیت و ثبات ملی آن ادامه دهد.

وی بر ادامه توسعه روابط منطبق بر منافع ملت دو کشور و در راستای رویکرد ارتقای صلح و ثبات در سطوح منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

پوتین با تبریک این مناسبت به رئیس جمهور و مردم سوریه و آرزوی شکوفایی برای این کشور تصریح کرد: مسکو و دمشق در طول دهه‌های گذشته تجربیات گران بهایی در همکاری‌های دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها به دست آورده‌اند و به لطف تلاش‌های مشترک، موفقیت‌های چشمگیری در مبارزه با تروریسم بین المللی در خاک سوریه محقق کرده‌اند.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا