خبر اولسیاسی

5 پرسش و پاسخ درباره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یمن

مسیر و مسافتی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی کردند تا به یمن برسند، ماهیت و نوع اهداف، خسارت‌های مادی و تلفات انسانی این حملات سوالاتی ست که در این گزارش به آنها پاسخ داده شده است.

میدل ایست نیوز: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه، استان الحدیده در غرب یمن را به شدت بمباران کردند که این تجاوز یک روز پس از حمله انصارالله به تل‌آویو صورت گرفت که به کشته شدن یک نظامی اسرائیلی و زخمی شدن چند نفر منجر شد.

به گزارش الجزیره، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه نشستی با اعضای کابینه امنیتی در مقر وزارت دفاع برگزار کرد. این جلسه، حدود چهار ساعت طول کشید و در نهایت، کابینه امنیتی با حمله به یمن و به طور مشخص به بندر الحدیده در غرب این کشور موافقت کرد.

در حالی که وزیران همچنان در جلسه حضور داشتند، جنگنده‌های اسرائیلی به سمت الحدیده پرواز کردند تا اولین حمله علنی اسرائیل به خاک یمن را انجام دهند.

مسیری که جنگنده‌های اسرائیلی و مسافتی را که طی کردند تا به یمن برسند و ماهیت و نوع اهداف و خسارت‌های مادی و تلفات انسانی آن به این شرح است:

1-جنگنده‌های اسرائیلی از کدام پایگاه به پرواز درآمدند؟

بر اساس داده‌های منابع رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های اسرائیلی از صحرای نقب به پرواز درآمدند، جایی که تعداد زیادی پایگاه هوایی را در خود جای داده است.

ولی برخی پایگاه‌های خبری این احتمال را مطرح کرده‌اند که این جنگنده‌ها از کشور دیگری به پرواز درآمده‌اند.

2-تعداد جنگنده‌های مهاجم و نوع آنها

گزارش‌ها حاکی است که 20 فروند جنگنده اف 15 در حملات اسرائیل به الحدیده مشارکت داشتند.

بر اساس این گزارش‌ها، یک جنگنده اف 15 ارتش امریکا که در تمام شرایط آب و هوایی می‌تواند پرواز کند و ویژگی رهگیری تهاجمی دارد، در این حمله شرکت داشته است.

3-مسافت و مسیر طی شده

جنگنده‌های اسرائیلی، مسافت حدود 1900 کیلومتری را تا پیش از رسیدن به الحدیده یمن طی کردند، بندری که در ساحل دریای سرخ قرار دارد.

جنگنده‌های اسرائیلی پیش از رسیدن به الحدیده، از حریم هوایی منطقه‌ای مصر، سودان و عربستان عبور کردند.

4-جنگنده‌های اسرائیلی کدام اهداف را بمباران کردند؟

جنگنده‌های اسرائیلی تاسیسات حیاتی و مهم شهر الحدیده را به شرح زیر بمباران کردند:

مخازن نفت در بندر الحدیده، به نظر می‌رسد که با توجه به حجم سنگین آتش‌سوزی در این بندر، تعداد زیادی از مخازن نفت هدف قرار گرفته است.

دفاتری در بندر الحدیده وابسته به شرکت نفت یمن هم در این حملات بمباران شده است.

بندر الحدیده اهمیت فراوانی برای یمن دارد و بندر اصلی است که کالاهای تجاری و کمک‌ها وارد این کشور می‌شود.

جنگنده‌های اسرائیلی همچنین نیروگاه اصلی تولید برق در الحدیده را بمباران کردند.

تمرکز بر بخش نفت و سوخت بیانگر تمایل تل آویو به مختل کردن تاسیسات حیاتی و حساس یمن است.

اسرائیل، مسئولیت بمباران بندر الحدیده را برعهده گرفت و اعلام کرد که برخی مواضع نظامی انصارالله را هم بمباران کرده است، ولی این گروه تاکید کرد که در این حملات فقط تاسیسات شهری هدف قرار گرفته است.

5-خسارت‌ها و تلفات این حمله

حملات اسرائیل خسارت‌های سنگینی به بخش انرژی در بندر الحدیده به عنوان بندر اصلی یمن وارد کرده است.

وزارت بهداشت یمن وابسته به انصارالله اعلام کرده است که حملات اسرائیل به تاسیسات ذخیره‌سازی نفت در بندر الحدیده، شماری شهید و زخمی به جا گذاشته است، این وزارت تعداد دقیق قربانیان را اعلام نکرده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا