خبر اولسیاسی

تاکید بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر بر همکاری مشترک برای جلوگیری از قاچاق آن

حاضران در دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد بر سر تقویت همکاری مشترک و تلاش امنیتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و کاشت و ساخت آن و پیگرد باندهای فعال در این زمینه و از بین بردن آنها توافق کردند.

میدل ایست نیوز: دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر امروز 22 ژوئیه 2024 در سطح وزرای کشور عربستان، اردن، کویت، ایران، ترکیه، سوریه، لبنان و مصر برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، حاضران در این نشست از تلاش های عراق بابت ساماندهی خوب این کنفرانس تقدیر و تشکر کردند.

وزرای کشور حاضر در این کنفرانس،  درباره خطر ناشی از افزایش میزان مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سطح منطقه ای و بین المللی که نتیجه افزایش قاچاق و فروش مواد مخدر است، رایزنی کردند و به بررسی این پدیده و راه های مقابله با آن پرداختند.

شرکت کنندگان در دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر، بر لزوم یکپارچه سازی تلاش های منطقه ای و بین المللی مشترک برای تقویت امنیت منطقه ای و بین المللی برای مقابله با خطر انتشار مواد مخدر و روان گردان ها برای حفاظت از جوامع در برابر این آفت تاکید کردند.

حاضران در این نشست بر سر تقویت همکاری مشترک و تلاش امنیتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و کاشت و ساخت آن و پیگرد باندهای فعال در این زمینه و از بین بردن آنها توافق کردند.

به روزرسانی پایگاه های داده ویژه مجرمان و افراد تحت تعقیب در زمینه قاچاق مواد مخدر و روان گردان ها در کشورهای حاضر در این کنفرانس و حفاظت از آن در برابر هک شدن از دیگر نتایج این کنفرانس بود.

حاضران ضمن توافق بر سر استفاده از روش های علمی و فناوری های نوین و تحقیقات مالی موازی و استفاده از تکنولوژی در کشف و تعقیب و رصد مجرمان، بر سر تشدید نظارت و رصد و پیگیری سایت ها و شبکه های اجتماعی فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر و روان گردان توافق کردند.

فعالسازی سازوکارهای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد، پر کردن شکاف های حقوقی در قانون گذاری ها و تشدید مجازات ها، بررسی امکان گسترش احداث مراکز بازپروری معتادان و استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته برای مقابله با خطر مواد مخدر از دیگر توافقات صورت گرفته در این کنفرانس بود.

حاضران ضمن تقدیر از ابتکار ترکیه برای پیشنهاد ایجاد سیستم هشدار زودهنگام نسبت به آخرین تحولات پرونده مواد مخدر و آمادگی آن برای ارائه آموزش تخصص در زمینه مبارزه با مواد مخدر به همه کشورهای حاضر، بر تداوم عمل به نتایج نشست وزارتی چهارجانبه با حضور عراق، اردن، سوریه و لبنان در ماه مارس 2024 و تداوم عمل به نتایج نخستین کنفرانس مبارزه با مواد مخدر که در ماه مه 2023 برگزار شد، تاکید کردند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا