سیاسی

موافقت عراق ‌با انتقال زائران اربعین از ‌شلمچه ‌با ناوگان‌ ایرانی

معاون اول استاندار بصره گفت: ناوگان ایرانی فعال در خاک عراق می‌توانند زائران اربعین را از شلمچه تا عتبات عالیات منتقل کنند و این اجازه تنها در مرز شلمچه به ناوگان حمل و نقل ایرانی داده شده است.

میدل ایست نیوز: معاون اول استاندار بصره گفت: ناوگان ایرانی فعال در خاک عراق می‌توانند زائران اربعین را از شلمچه تا عتبات عالیات منتقل کنند و این اجازه تنها در مرز شلمچه به ناوگان حمل و نقل ایرانی داده شده است.

به گزارش تسنیم از آبادان، امروز، نشست ستاد اربعین به ریاست ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان و جانشین قرارگاه اربعین استان به همراه اعضای قرارگاه اربعین حسینی و زین العماره معاون اول استاندار بصره و عاطف ناجی قاضی مدیر گذرگاه مرزی عراق در سالن جلسات منطقه آزاد اروند برگزار شد.

عاطف ناجی قاضی مدیر گذرگاه مرزی عراق در این جلسه از هماهنگی خوب بین دو کشور خبر داد و گفت: درباره نهادهای خدمت‌رسان برای اربعین حسینی در مرز شلمچه نیروهای کافی وجود دارد‌.

مدیر گذرگاه مرزی عراق با استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی برای تاسیس اتاق مشترک جهت همکاری و هماهنگی‌های افزود: اگر زائری بدون گذرنامه وارد خاک عراق شود باعث ایجاد مشکل و تعلل در تردد زائران می‌شود، لذا از ‌ایران‌ می‌خواهیم نسبت به این موضوع نظارت بیشتری داشته باشد.

‌معاون اول استاندار بصره عراق گفت: آمادگی برای پذیرش مواکب ایرانی برای ورود به خاک عراق  را داریم و برای نیروهای امدادی ایران و خدماتی محلی را در نظر داریم که در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی خواستار استقرار نیروهای امدادی و اورژانس برای امدادرسانی به زائران در سه نقطه مرز عراق و مدیریت حرکت زائران شد و از توافق ‌وزیر کشور عراق و صدور اجازه ‌به ناوگان حمل و نقل ایرانی برای جابه‌جایی زائران در خاک عراق خبر داد و  تصریح کرد: ناوگان ایرانی فعال در خاک عراق می‌توانند زائران را از مرز شلمچه تا عتبات عالیات منتقل کنند و این اجازه تنها در مرز شلمچه به ناوگان حمل و نقل ایرانی داده شده است.

طرف عراقی کاهش پذیرش کامیون‌های تجاری در ابتدای حرکت اربعین را یادآور شد و افزود: در پنج روز آخر منتهی به زیارت اربعین مسیر تجاری به صورت کامل مسدود می‌شود.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در پایان این نشست از جلسه مشترک بین استانداران خوزستان و بصره در هفته آینده در بصره عراق برای هماهنگی های بیشتر اربعین حسینی خبر داد.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا