اقتصادیسیاسی

ناامیدی اسرائیلی‌ها از فعالیت اقتصادی در سرزمین‌های اشعالی

44 درصد از شرکت‌های نوپای رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه در خارج از فلسطین اشغالی تاسیس شده‌اند چرا که بر این باورند اقتصاد این رژیم به سبب جنگ غزه دوام زیادی نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: نتایج یک نظرسنجی در روزنامه صهیونیستی معاریو حکایت از آن دارد که 43.73 درصد از شرکت‌های نوپای اسرائیلی یا همان «استارت‌آپ‌ها» در سال 2023 و در پی تشدید جنگ در غزه و پیامدهای آن از جمله گسترش یافتن به چند جبهه، در خارج از فلسطین اشغالی تأسیس شده‌اند.

به گزارش الجزیره، این نظرسنجی که توسط انجمن صنایع پیشرفته رژیم اسرائیل انجام شد، نشان‌دهنده یک جهش قابل توجه در تاسیس شرکت‌ها در خارج از اسرائیل است چرا که در سال 2022 این میزان فقط حدود 19 درصد بوده است.

در همین حال اطلاعات و داده‌های سه ماهه نخست امسال نیز نشان می‌دهد 62.45 درصد از شرکت‌های نوپا در اسرائیل تأسیس شده‌، در حالی که 37.55 درصد از آنها در خارج از آن تأسیس شده‌اند.

مئیر روبنشتاین رئیس اجرایی انجمن صنایع پیشرفته اسرائیل در این باره تصریح کرد این نظرسنجی نشان از یک پدیده گسترده مبنی بر انتقال فعالیت‌های اقتصادی در مقیاس بزرگ به خارج از اسرائیل است که از علل و پیامدهای آن برای اقتصاد و جامعه اسرائیل آگاه هستیم.

این در حالی است که شرکت‌های اسرائیلی در داخل با پیامدهای جنگ ادامه‌دار در نوار غزه مواجه هستند و بر اساس گزارش نشریه «تایمز آو اسرائیل» به نقل از شرکت اطلاعات تجاری «کویس بی دی آی» انتظار می‌رود 60 هزار شرکت در طول سال جاری تعطیل شوند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا