خبر اولسیاسی

نگرانی غرب از ارسال سلاح‌های پیشرفته روسی برای انصار الله یمن

امریکا و کشورهای غربی از احتمال تجهیز تسلیحاتی انصار الله یمن توسط روسیه به شدت نگرانند و همین امر باعث شده است واشنگتن در اقدامی پیشدستانه به تهدید ضمنی مسکو روی آورد.

میدل ایست نیوز: روسیه در قبال هشدار سازمان جاسوسی امریکا «سیا» درباره احتمال تجهیز تسلیحاتی جنبش انصار الله یمن توسط مسکو از جمله دادن موشک‌های پیشرفته ضدکشتی به این جنبش، در واکنش به حمایت واشنگتن از اوکراین سکوت اختیار کرده است.

به گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پنجم ژوئن، در جریان دیدار با خبرنگاران خارجی تصریح کرد: کشورش می‌تواند با دادن تسلیحات روسی به کسانی که او آنها را دشمن غرب توصیف می‌کند، به ارسال سلاح‌های دوربرد کشورهای غربی برای اوکراین واکنش نشان دهد.

به گفته ناظران روسی، این احتمال وجود دارد که سکوت روسیه در قبال گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال ارسال سلاح‌های روسی برای انصار الله، یک تاکتیک دیپلماتیک و سیاسی باشد که هدف آن مبهم نگه داشتن مواضع مسکو و باز گذاشتن فضا برای تفاسیر گوناگون بدون نیاز به ارائه توضیح به ویژه در خصوص حمایت از انصار الله باشد.

این منبع نوشت: با توجه به ادامه حملات انصار الله یمن به کشتی‌ها و ناوشکن‌های امریکایی و غربی در دریای سرخ، تردیدی وجود ندارد که موضوع امکان حمایت نظامی روسیه از انصارالله که کشتی‌های راهی مقصد اسرائیل را هدف قرارمی‌دهد و به طور مستقیم وارد درگیری با واشنگتن شده است، در حال حاضر با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود.

در همین ارتباط، رولاند بیگاموف، تحلیلگر مسائل راهبردی خاطر نشان کرد صحبت‌ها و اظهار نظرهای امریکایی‌ها درباره احتمال تامین سلاح‌های منحصر به فرد و با کیفیت جدید از سوی روسیه برای انصار الله، یک تهدید پنهان و یک هشدار پیشگیرانه است مبنی بر اینکه امکان دارد اگر روسیه چنین کاری را انجام دهد، واشنگتن نیز به تامین سلاح‌هایی برای اوکراین متوسل شود که قابلیت هدف قرار دادن عمق روسیه را دارند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا