سیاسی

پیش‌بینی کوهن درباره دستیابی به توافق آتش‌بس تا 2 هفته آینده

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که تا دو هفته آینده توافق مبادله اسیران با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه امضا شود.

میدل ایست نیوز: ایلی کوهن وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال 12 تلویزیون این رژیم از احتمال دستیابی به توافق مبادله اسیران با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش آناتولی، کوهن در این مصاحبه گفت: پیش‌بینی می‌کنم که طی دو هفته می‌توانیم به توافق مبادله گروگان‌ها (اسیران) دست یابیم.

وی افزود طی دو هفته قادر خواهیم بود به کلیات مربوط به قرارداد مبادله گروگان‌ها (اسیران) با حفظ اصول امنیتی مهم اسرائیل دست یابیم.

کوهن مدعی شد که «فشار نظامی که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه وارد می‌کند، برای وادار کردن حماس به پذیرش توافق بی‌نهایت مهم است. به گفته وی، همچنان جزئیاتی برای به اتمام رساندن آن وجود دارد.

برآورد تل آویو این است که 120 اسیر اسرائیلی در نوار غزه به سر می‌برند. این در حالی است که جنبش حماس از کشته شدن بیش از 70 اسیر اسرائیلی در حملات بی‌هدف و پراکنده ارتش اسرائیل خبر داده است.

همچنان دستکم 9 هزار و 500 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

این در حالی است که اپوزیسیون و خانواده‌های اسیران صهیونیست، نتانیاهو را به مانع‌تراشی در برابر دستیابی به توافق مبادله اسیران برای بقای در منصب خود متهم می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر، جنگی را علیه نوار غزه با حمایت امریکا به راه انداخته که به شهید و زخمی شدن حدود 129 هزار فلسطینی منجر شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند و بیش از 10 هزار نفر هم همچنان مفقود هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا