اقتصادیسیاسی

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عربستان برگزار می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران گفت که به زودی ظرف دو الی سه ماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عربستان برگزار می شود.

میدل ایست نیوز: مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران گفت: سفری را اخیرا به عربستان داشتیم که مفید بود و به زودی ظرف دو الی سه ماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو طرف را خواهیم داشت و دعوت کردیم برخی مقامات مرتبط این کشور به ایران آمده و بازدیدی از توانمندی‌های ما داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: تلاش ما این است که بخش خصوصی دوطرف میان ایران و عربستان فعال شود که اولین قدم آن کمیسیون مشترک اقتصادی خواهد بود. بنابراین، عربستان مشتاق همکاری تجاری با ایران هست.

معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: دولت چهاردهم حتما جلسات آتی بریکس و سازمان همکاری شانگهای را شرکت خواهد کرد.

صفری در خصوص سفرش به روسیه به همراه رئیس مجلس هم گفت: این دومین جلسه قالیباف بود که در بریکس شرکت می‌کرد. وی 12 ملاقات دوجانبه داشت. موارد دوجانبه با روسیه مرور شد. روابط تجاری هم مطرح شد که سیاست ها ادامه پیدا خواهد کرد. قالیباف در مورد واگذاری زمین ها برای ترانزیت گفت ما قوانینی داریم و از این طریق باید امور انجام شود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا