اجتماعی

آمادگی بندر آبادان ایران برای ارائه خدمات به زائرین اربعین

یک مقام ایرانی اعلام کرد با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی امکانات و شرایط لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی از بندر آبادان به عراق فراهم است.

میدل ایست نیوز: منصور احمدلو مشاور وزیر راه و شهرسازی ایران در امور ایثارگران در سفر دو روزه به استان خوزستان از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر، در بازدید از بندر آبادان، گفت: ظرفیت فراوانی در بندر آبادان وجود دارد که می‌توان با همکاری نهادهای مختلف آن را توسعه داد.

به گزارش مهر، احمدلو افزود: با بهسازی فضا و زمین‌های موجود در شهر آبادان ظرفیت تبادلی کالا و مسافر بین ایران و عراق قابل افزایش است.

وی گفت: با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی امکانات و شرایط لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی از بندر آبادان به عراق فراهم است.

همچنین، کامبیز مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی شهر آبادان ایران نیز گفت: بندر آبادان تا بندر واصله حدود یک مایل فاصله است و این بندر آمادگی پذیرش تردد مسافران و زائران تا بندر واصلیه واقع در سیبه عراق را دارد.

مالکی زاده اضافه کرد: تاکنون هر آنچه بر عهده بندر آبادان برای ایجاد خط دریایی با بندر واصلیه عراق بود محقق شده‌است.

وی گفت: برای استقبال از زائران و مسافران، یک پست اسکله مسافری، یک سالن مسافری با ظرفیت ۲۰۰ نفر و مجهز به سیستم سرمایشی، شبکه اینترنت و اتوماسیون آماده بهره‌برداری و ارائه خدمات است.

منبع
مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا