اجتماعی

طرح جدید عراق برای کاهش ریزگردها با همکاری بریتانیا

وزارت محیط زیست عراق اعلام کرد که طرح جدیدی را با هدف جلوگیری از تاثیرات ریزگردها و طوفان‌های شن و ممانعت از تخریب اراضی با همکاری دولت بریتانیا اجرا خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: اداره تغییرات آب و هوایی وزارت محیط زیست عراق از آمادگی برای اجرای طرح جدیدی با هدف جلوگیری از تاثیرات گرد و غبار و طوفان‌های شن و ممانعت از تخریب اراضی خبر داد.

به گزارش الفرات نیوز، «یوسف موید» رئیس اداره تغییرات آب و هوایی وزارت محیط زیست عراق اظهار داشت که این طرح با حمایت مالی و فنی دولت بریتانیا برای جلوگیری از تاثیرات ریزگردها و طوفان‌های شن و جلوگیری از تخریب اراضی در نتیجه تاثیرات تغییرات آب و هوایی در جنوب عراق اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح را یک تیم ملی متشکل از تمام وزارتخانه‌ها با هماهنگی و حمایت دولت بریتانیا و نهاد‌های ذیربط سازمان ملل اجرا خواهد کرد به طوری که این پروژه بر دستیابی به راه حل های واقعی برای جلوگیری از تاثیرات طوفان‌های شن و گرد و غبار و جلوگیری از تخریب اراضی تمرکز خواهد داشت.

موید خاطر نشان کرد: حجم طوفان‌های شن و گرد و غبار و جو غبارآلود در عراق اندک نیست و به سبب تاثیر تغییرات اقلیمی، شاهد افزایش چشمگیر این پدیده در تمام استان‌ها هستیم.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا