اقتصادی

پایان روند دریافت گندم از کشاورزان اقلیم کردستان عراق

وزارت بازرگانی و صنعت دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد روند دریافت گندم از کشاورزان در سراسر اقلیم به پایان رسیده است.

میدل ایست نیوز: وزارت بازرگانی و صنعت دولت اقلیم کردستان عراق، از پایان روند دریافت گندم از کشاورزان در سراسر اقلیم خبر داد.

به گزارش «شفق نیوز»، وزارتخانه مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرد روز شنبه، آخرین موعد دریافت محصول گندم از کشاورزان در اقلیم کردستان عراق بوده است که از روز ششم ژوئن سال جاری آغاز شده بود.

وزارت بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد قرار بر این بود که مجموعا 700 هزار تن گندم از کشاورزان استان‌های سلیمانیه، اربیل و دهوک دریافت شود که در بازه زمانی مذکور، نزدیک به 686 هزار تن از این سه استان دریافت شد.

این وزارتخانه افزود مجموع کلی درآمدهای مالی کشاورزان نزدیک به 590 میلیارد دینار بوده که تا کنون 75.500 میلیارد دینار آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وزارت بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان عراق در ادامه تصریح کرد نزدیک به 515 میلیارد دینار از درآمدهای مالی باقی مانده است و انتظار می‌رود که به حساب وزارت بازرگانی اقلیم کردستان عراق واریز شود و پس از انجام مراحل اداری به دست کشاورزان برسد.

گفتنی است روز گذشته حیدر نوری الکرعاوی، مدیرعامل شرکت بازرگانی غلات عراق از بازاریابی 6 میلیون و 302 هزار تن گندم طی فصل فعلی، خبر داد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا