سیاسی

امارات و موریس، توافقنامه شراکت اقتصادی جامع امضا کردند

امارات و موریس با حضور محمد بن راشد آل مکتوم و براویند کومار جوجناوث، توافقنامه شراکت اقتصادی جامع امضا کردند.

میدل ایست نیوز: امارات و موریس امروز سه شنبه، با حضور محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس امارات و براویند کومار جوجناوث، نخست وزیر موریس، توافقنامه شراکت اقتصادی جامع امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، این نخستین توافقنامه در نوع خود است که امارات با یک کشور آفریقایی امضا می کند.

هدف از این شراکت افزایش تولید ناخالض داخلی امارات به میزان 0.96 درصد تا سال 2030 و افزایش یک درصدی تولید ناخالص داخلی موریس تا 2030 است.

نخست وزیر امارات تاکید کرد که امضای این توافقنامه، نشان دهنده پایبندی امارات به انعقاد شراکت های توسعه ای برای تحقق منافع ملت ها به عنوان رویکرد ثابت این کشور است.

وی افزود که امضای این توافقنامه با موریس، رویکرد مشترک دو کشور و اهتمام امارات به بهبود روابط دوجانبه، ارتقای سطح رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های بیشتر برای مردم دو کشور دوست را مجسم می کند.

از طرفی دیگر نخست وزیر موریس ضمن تقدیر و تشکر از محمد بن راشد و حمایت ثابت و پیوسته او از همکاری و تقویت روابط فیمابین، گفت که امارات شریک مهمی در تسهیل تجارت آزاد و سرمایه گذاری ها در جهان و تقویت همکاری بین المللی و حفظ ثبات منطقه ای است.

امارات هشتمین سرمایه گذار بزرگ در موریس به شمار می رود.

این توافقنامه از سوی ثانی بن احمد الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات و مانیش غوبین، وزیر انسجام منطقه ای و تجارت بین المللی موریس امضا شد.

به موجب این توافقنامه، موریس 99 درصد از عوارض گمرکی بر واردات از امارات و امارات 97 درصد از این عوارض گمرکی را لغو می کند.

منبع
خبرگزاری رسمی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا