اجتماعیاقتصادی

برنامه‌ریزی عراق برای توسعه حمل و نقل رودخانه‌ای با ایران

وزارت حمل و نقل عراق از آغاز مراحل اجرایی پروژه حمل و نقل رودخانه‌ای بین عراق و ایران و امکان جابه‌جایی تعداد زیادی از زائران در مناسبت‌های مذهبی به ویژه ایام اربعین خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از آغاز مراحل اجرایی پروژه حمل و نقل رودخانه‌ای بین عراق و ایران و امکان جابه‌جایی تعداد زیادی از زائران در مناسبت‌های مذهبی به ویژه ایام اربعین خبر داد و اعلام کرد سال آینده هشت کشتی تجاری با هدف اضافه شدن به ناوگان حمل و نقل رودخانه‌ای ساخته خواهد شد.

به گزارش الصباح، میثم الصافی مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد: این وزارتخانه مراحل تهیه قایق‌های گردشگری و آماده‌سازی لنگرگاه‌های رودخانه در بصره را برای انجام نخستین سفرها قبل از آغاز سفر اربعین به پایان رسانده است، ضمن آنکه طرف ایرانی نیز تمام مراحل را برای فعال‌سازی خطوط رودخانه به سمت عراق انجام داده است تا از تبادل دریایی متقابل اطمینان حاصل شود.

وی افزود: این وزارتخانه با تصویب ساخت و خرید کشتی‌های تجاری و قایق‌های رودخانه‌ای و همکاری با شرکت کل بنادر برای افزایش عمق اسکله‌های دریایی متناسب با اندازه قایق‌ها و کشتی‌هایی که وزارت حمل و نقل به دنبال ساخت آنهاست و همچنین بیرون آوردن قطعات و کشتی‌های غرق شده و زباله‌های ناشی از جنگ، به توسعه ناوگان ملی حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ای مبادرت کرده است.

مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت حمل و نقل عراق خاطرنشان کرد: اوایل سال جاری شاهد انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های تخصصی بحرینی برای ساخت 30 قایق جدید گردشگری در اندازه‌های مختلف، فعال‌سازی پروژه تاکسی رودخانه‌ای در بغداد و استان‌ها و حمل و نقل دریایی با کشورهای منطقه بر اساس یک جدول زمانی خواهیم بود.

الصافی تاکید کرد در سال آینده همچنین شاهد ساخت هشت کشتی تجاری غول پیکر و خرید دو فروند کشتی خواهیم بود که با 6 کشتی موجود در وزارت حمل و نقل با کاربری‌های گوناگون، تعداد آنها به 16 فروند خواهد رسید.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا