اجتماعیسیاسی

برگزاری جلسه ستاد اربعین ایران در عراق

جلسه ستاد اربعین ایران در کشور عراق و با هدف بررسی نیازمندی‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم برای برپایی مراسم اربعین با حضور وزیر کشور ایران برگزار شد.

میدل ایست نیوز: جلسه ستاد اربعین ایران در کشور عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محمد کاظم آل صادق سفیر ایران و تمامی اعضا با هدف بررسی نیازمندی ها و انجام هماهنگی های لازم برای برپایی هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، وحیدی در این جلسه ضمن ارائه دیدگاهها، نظرات و دستورات مقتضی برای تسهیل بیش از پیش امور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، و دریافت اطلاعات و نظرات مسئولان قرارگاههای اربعین حسینی در شهرهای مقدس عراق و همچنین مسئولان کمیته های این ستاد، راهنمایی های لازم و دستورات مقتضی برای پیگیری و اجرا را داد.

آل صادق در ابتدای جلسه ستاد اربعین در عراق که شامگاه دوشنبه در محل سفارت ایران در بغداد برگزار شد، به ارائه گزارش از فعالیت ها و هماهنگی های انجام شده با مقامات مسئول عراقی، پرداخت و گفت که دیدار وزرای کشور ایران و عراق از پایانه های مشترک دو کشور و بازدید میدانی از این گذرگاهها و بررسی روند ورود و خروج زائران نمونه هایی از این هماهنگی ها و همکاری‌ها با مقامات عراقی بود که دستاوردها و تصمیم گیری های خوبی در پی داشت.

وی افزود: هماهنگی هایی در حوزه های حمل و نقل و فراهم کردن اسکان زائران و موکب های حسینی از سوی ستاد اربعین انجام شده و همچنان در حال انجام است.

در ادامه، وی بر هماهنگی بخش های مختلف ستاد با یکدیگر و تبادل اطلاعات دراین زمینه تاکید کرد و گفت: برای استفاده زائران از خدمات و اطلاع رسانی در این بخش می بایست از فناوری های جدید در فضای مجازی استفاد کرد تا بتوان به آسانی و سرعت، زائران اباعبدالله الحسین (ع) را از آدرس های اسکان، مراکز خدماتی و موکب ها مطلع کرد.

وزیر کشور ایران، افزود: امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی وجود دارد و نگرانی در این زمینه نداریم.

سید مجید میر احمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران که وحیدی را در سفر به عراق همراهی می کند، پیشنهادهایی را برای بهبود روند خدمت رسانی در اربعین بیان کرد.

در ادامه این جلسه مسئولان قرارگاههای ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات، ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف، حمل و نقل، اسکان، خدمات درمانی بهداشتی و هماهنگی های در نظر گرفته شده برای استقرار و جانمایی های بهتر موکب های مردمی به طرح دیدگاه‌های خود برای هرچه بهتر انجام شدن راهپیمایی اربعین حسینی در سال جاری پرداختند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا