سیاسی

رشید: عراق از حقوق بشر حمایت می‌کند

رئیس جمهور عراق در دیدار با مقامات سیاسی کشورهای آلمان، هلند، کانادا و بریتانیا تاکید کرد که کشورش امروزه از ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی برخوردار است و از حقوق بشر و اصول آن حمایت می‌کند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق امروز سه شنبه در کاخ بغداد از کریستین هومان سفیر آلمان در عراق، لتیتا فان آش کاردار سفارت هلند، ماری هرز هلال کاردار سفارت کانادا و آنگوس کلارکسون مشاور سیاسی سفارت بریتانیا استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید گفت که دولت عراق به علت وجود فرصت های برابر و امیدوارکننده به منظور سرمایه گذاری در کشور، از طریق پروژه های حیاتی و توسعه ای، در راستای تدوین برنامه های جامع برای بازسازی و راه اندازی کارخانه ها و جذب سرمایه گذاران تلاش می کند به خصوص آنکه کشور امروزه از ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی برخوردار است.

وی در ادامه بر تلاش های عراق در راستای مبارزه با خشونت علیه زنان، ایجاد راه حل هایی در باره مساله آوارگان، حمایت از حقوق بشر و راه های فعال سازی همکاری مشترک بین المللی در این حوزه ها تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق ضمن اشاره به اهتمام و حمایت ویژه عراق از حقوق بشر و اصول آن، اعلام کرد که کشورش در وضع قوانین و سازماندهی فعالیت های اجتماعی، حقوق بشر و اصول آن را به عنوان یک مبنا در نظر، و تمامی شکایت ها در زمینه حقوق بشر، مورد توجه و پیگیری ریاست جمهوری و طرف های ذی ربط قرار می گیرد.

از طرفی دیگر نمایندگان دیپلماسی حاضر در این دیدار از تحول حاصل در عراق ابراز خوشنودی و بر تمایل کشورهای خود به حمایت از ثبات عراق و توسعه افق های همکاری با این کشور در حوزه های مختلف تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا