اقتصادی

امضای قرارداد صدور گواهی انطباق میان بغداد و وین

وزارت برنامه‌ریزی عراق و شرکت اتریشی TUV AUSTRIA، قرارداد صدور گواهی انطباق برای کالاهای وارداتی عراق را امضا کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حسین علی داود رئیس دستگاه مرکزی استاندارد و کنترل کیفیت عراق به نمایندگی وزارت برنامه ریزی این کشور، و فراس موید حسین نماینده رسمی شرکت اتریشی  TUV AUSTRIA در عراق، قرار داد صدور گواهی انطباق برای کالاهای وارداتی عراق را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، بر اساس بیانیه وزارت برنامه ریزی عراق داود گفت که قرار داد اعطای مجوز در راستای صدور گواهی پایش و ارزیابی انطباق در کشور مبدا برای کالاهای وارداتی عراق، با شرکت اتریشی مذکور امضا شده است. این شرکت یکی از شرکت‌های اروپایی فعال در شماری از کشورها به ویژه در جمهوری اسلامی ایران، به شمار می‌آید.

وی افزود شرکت اتریشی، خدمات ارزیابی و صدور گواهی انطباق برای کالاهای واردتی عراق که تضمین‌کننده صحت و سلامت برای مصرف‌کنندگان است، را ارائه می‌کند.

مقام عراقی بیان کرد این شراکت گامی برای بهبود روابط اقتصادی و تجاری با اتریش به شمار می‌آید که نتیجه آن تقویت روابط دو جانبه خواهد بود.

داود در ادامه از این شرکت خواستار انجام هرچه سریع‌تر وظایف خود مطابق با احکام قرارداد شد.

از طرفی دیگر آندریا ناسی سفیر اتریش در بغداد که در مراسم امضای قرارداد حاضر بود، گفت این شراکت، کمک منحصر بفرد برای بهبود اوضاع عراق از طریق دستیابی به کالاهای جدید به شمار می‌آید.

ناسی افزود این قرارداد در تسهیل اقدامات ورود کالاها به عراق و ورود آنها به مراحل آزمایش و بازرسی در راستای حمایت و حفاظت از بازارهای عراق کمک خواهد کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا