سیاسی

توافق انصار الله و دولت یمن برای کاهش تنش های اقتصادی

فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد دولت یمن و گروه انصار الله یمن روی چند گزینه و اقدام برای کاستن از تنش‌ها در بخش بانکی و خطوط هوایی به توافق رسیده‌اند.

میدل ایست نیوز: دفتر هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته دولت یمن و گروه انصارالله به فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن اطلاع دادند روی چند اقدام برای کاستن از تشدید تنش‌ها در بخش بانکی و خطوط هوایی یمن به توافق رسیده‌اند.

به گزارش آناتولی،این بیانیه تصریح کرد: بر اساس متن مکتوبی که از جانب دو طرف در اختیار نماینده سازمان ملل قرار گرفته است، این توافق شامل لغو تصمیمات و اقدامات اخیر علیه بانک های دو طرف و توقف هرگونه تصمیم یا اقدام مشابه در آینده است.

این توافق همچنین از سرگیری پروازهای خطوط هوایی یمن بین صنعا و اردن و افزایش تعداد پروازهای این شرکت به سه پرواز در روز و همچنین انجام پروازهای روزانه یا ضروری به قاهره و هند را شامل خواهد شد.

در این توافقنامه همچنین مقرر شده است جلساتی برای رسیدگی به چالش های اداری، فنی و مالی پیش روی شرکت خطوط هوایی یمن برگزار و جلساتی نیز برای بحث و بررسی در خصوص همه مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس نقشه راه آغاز شود.

بر اساس این بیانیه، دو طرف خواستار حمایت سازمان ملل از این توافق شده اند ضمن آنکه گروندبرگ در این باره به نقش مهم عربستان سعودی در دستیابی به این توافق اشاره کرده است.

گروندبرگ همچنین بر لزوم همکاری دو طرف برای دستیابی به فعالیت های اقتصادی در خدمت همه مردم یمن و حمایت از اجرای آتش بس سراسری و ازسرگیری روند سیاسی فراگیر تاکید کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا