سیاسی

طرح 6 هفته‌ای رژیم صهیونیستی برای عقب‌نشینی از غزه

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در دیدار با روسای دستگاه‌های امنیتی خواستار تدوین طرحی شد که بر اساس آن ارتش اسرائیل بتواند در چارچوب توافق مبادله اسرا ظرف 6 هفته از نوار غزه عقب‌نشینی کند.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی در حال تدارک و آماده‌سازی طرحی 6 هفته‌ای برای عقب‌نشینی کامل از نوار غزه  است.

به گزارش الحره به نقل از مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر دفاع این رژیم در دیدار با روسای دستگاه‌های امنیتی خواستار تدوین طرح و موضعی شفاف شد که بر اساس آن ارتش اسرائیل بتواند در چارچوب توافق برای مبادله گروگان‌ها و اسرا ظرف مدت 6 هفته به طور کامل از نوار غزه، از جمله شمال این منطقه و محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کند.

این منبع افزود: یوآو گالانت در حالی با روسای ستاد کل ارتش، موساد و شین بت ملاقات کرد که هر چهار نفر آنها بر این موضوع تاکید داشتند که مذاکرات در خصوص یک بازه زمانی کوتاه مدت باشد که بر اساس آن حماس چه در عرصه تونل‌ها و چه به لحاظ ابزارهای رزمی جدید قادر به بازسازی خود نباشد.

این منبع تاکید کرد: این تصمیم هم اکنون در دستان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قرار دارد ضمن آنکه بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم به شدت از آن انتقاد کرده است.

وی با یادرآوری این نکته که دستگاه‌های امنیتی در گذشته متعهد شده بودند که در برابر حماس قدرت بازدارندگی ایجاد کرده‌اند و توافقنامه اسلو و جدایی نوار غزه می‌تواند امنیت به ارمغان آورد، تصریح کرد مسئولان سرویس‌های امنیتی یک بار دیگر ما را به سمت و سوی همان مفهوم نادرست سوق می‌دهند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا