سیاسی

گروه‌های فلسطینی بیانیه پکن را امضا کردند

نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله فتح و حماس با ابتکار چین در پکن پایتخت این کشور برای پایان دادن به تفرقه‌ها و اختلافات به توافق دست یافتند.

میدل ایست نیوز: تلویزیون چین از امضای «بیانیه پکن» بین گروه‌های فلسطین برای پایان دادن به حالت تفرقه و اختلافات خبر داد.

به گزارش الشرق الاوسط، رسانه‌های رسمی چین گزارش دادند رهبران جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس روز سه‌شنبه «بیانیه پکن» را برای پایان دادن به تفرقه و تحکیم و تقویت وحدت فلسطینیان امضا کردند.

این رسانه چینی افزود: رهبران دو جنبش فتح و حماس پس از گفت‌وگوهای دو روزه، روز سه شنبه با حضور وانگ یی وزیر امور خارجه چین با نمایندگان رسانه‌ها در پکن دیدار خواهند کرد.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از منابع رسانه‌ای چینی گزارش داد در مجموع نمایندگان  14 گروه و جناح فلسطینی در این نشست شرکت داشتند.

وزیر امور خارجه چین گفت: گروه‌های فلسطینی با حضور محمود العالول، معاون رئیس جنبش فتح و موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، با تشکیل «دولت آشتی ملی» موافقت کردند.

وزیر خارجه چین هنگام امضای «بیانیه پکن» افزود: مهم‌ترین نکته توافق در این نشست تشکیل یک دولت آشتی ملی موقت در خصوص نحوه مدیریت غزه پس از جنگ است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا