خبر اولسیاسی

رویترز خبر داد:
تمایل عراق برای بسته شدن پرونده ائتلاف بین المللی تا سپتامبر 2025

رویترز به نقل از 4 منبع عراقی نوشت که عراق تمایل دارد نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، از سپتامبر سال جاری از عراق خارج شوند و پرونده ائتلاف بین المللی تا سپتامبر 2025 به صورت کامل بسته شود.

میدل ایست نیوز: 4 منبع عراقی گفتند که عراق تمایل دارد نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، از سپتامبر سال جاری از عراق خارج شوند و پرونده ائتلاف بین المللی تا سپتامبر 2025 به صورت کامل بسته شود.

به گزارش العربی الجدید به نقل از رویترز، این منابع افزودند که احتمال ماندن برخی از نیروهای امریکایی به عنوان مستشار نظامی که اخیرا درباره آن مذاکره شده، وجود دارد.

منابع مذکور و مسئولان امریکایی تصریح کردند که موضع عراق با مسئولان امریکایی در واشنگتن در این هفته و طی نشستی امنیتی مطرح خواهد شد و تاکنون توافق رسمی برای پایان حضور ائتلاف بین المللی یا جدولی برای زمانبندی خروج آنها وجود ندارد.

ماتیو تولر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که دو طرف این هفته در واشنگتن، چگونگی انتقال ماموریت ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا براساس تهدید داعش را بررسی می کنند.

مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در ژانویه گذشته آغاز شد و دو طرف در دور نخست آن بر سر تشکیل کمیته نظامی مشترک برای بازنگری ماموریت ائتلاف و پایان آن و انتقال به روابط امنیتی دوجانبه توافق کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا