اقتصادیسیاسی

عراق و امریکا توافق‌نامه اجرایی کمک مالی با اهداف توسعه را بررسی کردند

وزارت برنامه‌ریزی عراق با آژانس توسعه بین‌المللی امریکا، جزئیات فنی مربوط به توافق‌نامه اجرایی کمک مالی با اهداف توسعه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه‌ریزی عراق در بیانیه‌ای از برگزاری جلسه‌ای مشترک با آژانس توسعه بین المللی امریکا (USAID) و بررسی جزئیات فنی توافقنامه اجرایی امضا شده میان دو کشور مربوط به اهداف توسعه‌ای برای حمایت از تلاش‌های توسعه‌ای در تمام استان‌های عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این وزارتخانه افزود جلسه مشترک عراق و امریکا با حضور مسئول مالی آژانس توسعه در عراق و خاورمیانه، مدیر امور توسعه آژانس امریکایی مذکور و نمایندگان سازمان سرمایه‌گذاران و وزارت دارایی عراق برگزار شد.

وزارت برنامه‌ریزی عراق خاطر نشان کرد که در این جلسه جزئیات فنی شماری از برنامه‌های مهم در حال انجام در عراق و چگونگی سازماندهی و هماهنگی تلاش‌ها میان دو کشور و توضیح و تشریح حمایت‌های انجام شده از جانب این آژانس امریکایی و هماهنگی اقدامات بر اساس برنامه‌های دولتی بررسی شد.

این وزارتخانه اشاره کرد که توافق‌نامه اجرایی امضا شده میان بغداد و واشنگتن بر سه حوزه اصلی همکاری در زمینه تقویت رشد اقتصادی با شتاب، افزایش اعتماد شهروندان به کشور و دولت و پاسخ به نیازهای گروه‌های سنی متمرکز است.

وزارت برنامه‌ریزی تاکید کرد در سایه تحول در روابط دو کشور عراق و امریکا، این وزارتخانه در راستای منافع مشترک در بسیاری از حوزه‌ها و در راس آن حوزه توسعه، همچنان به فعال‌سازی توافق‌نامه اجرایی با آژانس امریکایی ادامه می‌دهد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا