سیاسی

امریکا خواستار اجرای توافق عادی‌سازی اوضاع در سنجار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، خواستار اجرای توافق عادی‌سازی اوضاع در سنجار شد و گفت که اجرای آن موجب تامین ثبات و بازسازی شهر خواهد شد.

میدل ایست نیوز: ماتیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، خواستار اجرای توافق عادی‌سازی اوضاع در سنجار شد و گفت که اجرای آن موجب تامین ثبات و بازسازی شهر خواهد شد.

به گزارش کردستان 24، متیو میلر، در یک کنفرانس خبری به توافق‌نامه سنجار بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق، اشاره کرد و گفت که این توافق سرآغازی مهم برای حفاظت از قربانیان نسل‌کشی سال 2014 است و بر اجرای آن تاکید می‌کنند.

وی، از دولت‌های اقلیم و فدرال خواست که این توافق را اجرایی کنند، “زیرا موجب تامین ثبات و بازسازی شهر خواهد شد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا همچنین خواستار آن شد که بر مبنای این توافق، مسئولیت حفاظت از امنیت و ثبات سنجار، به پلیس فدرال و نیروهای عراقی، به ویژه پلیس بومی سپرده شود.

سنجار در 3 اوت 2014 به اشغال داعشی‌‌ها درآمد و در جریان آن، مردم شهر نسل‌کشی شدند و بیش از 6 هزار و 500 نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند، توسط داعشی‌ها ربوده شده و به بردگی کشانده شدند.

دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در اکتبر 2020 توافق عادی‌سازی اوضاع در سنجار را امضا کردند که خروج شبه‌نظامیان غیرقانونی از آن شهر و زمینه‌سازی برای بازگشت آوارگان، از مفاد آن است.

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا