سیاسی

دیپلمات روس: اسد و اردوغان قبل از پایان سال جاری با یکدیگر دیدار می‌کنند

یک دیپلمات روس با اشاره به هماهنگی روسیه و ایران در بالاترین سطوح برای دیدار اسد و اردوغان، از برگزاری این دیدار تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی کاخ کرملین از دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود قبل از پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش الشرق الاوسط، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با امتناع از اظهار نظر درباره گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ترکیه درباره ترتیب دادن دیدار روسای جمهور سوریه و ترکیه در مسکو پایتخت روسیه در ماه آینده تصریح کرد روسیه به فراهم آوردن شرایط برای برقراری ارتباط بین ترکیه و سوریه ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، یک دیپلمات روس به الشرق الاوسط گفت: طرفین هنوز درباره مکان و تاریخ برگزاری نشست بین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت‌وگو نکرده اند، اما تحولات مثبت برای حل و فصل مسائل بحث برانگیز و مورد اختلاف تسریع شده است و این نشست قبل از پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

این دیپلمات روس که در نشست های مربوط به پیشبرد روند آغاز گفت‌وگوهای سوری-ترکیه ای شرکت کرده بود، موضع تهران در خصوص تلاش‌های مسکو برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها بین دمشق و آنکارا را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد هماهنگی با تهران در بالاترین سطوح انجام می‌شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا