سیاسی

استقبال سازمان ملل از توافق حماس و فتح درباره تشکیل دولت آشتی ملی

دبیرکل سازمان ملل متحد با استقبال از «بیانیه پکن» که توسط حماس و گروه‌های فلسطینی درباره تشکیل «دولت آشتی ملی» صادر شد، آن را «گامی مهم برای تحکیم وحدت فلسطین» دانست.

میدل ایست نیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با استقبال از «بیانیه پکن» که توسط حماس و گروه‌های فلسطینی درباره تشکیل «دولت آشتی ملی» صادر شد، آن را «گامی مهم برای تحکیم وحدت فلسطین» دانست.

به گزارش العربیه، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت: «همه گام‌ها در راستای وحدت، مورد استقبال و تشویق هستند. وحدت فلسطین برای دستیابی به صلح، امنیت و تقویت آرمان‌های مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور فلسطینی برخوردار از حق عضویت کامل، بسیار اهمیت دارد.»

دوجاریک همچنین افزود که دبیرکل از گروه‌های فلسطینی خواسته است «از طریق گفت‌وگو، اختلافات خود را پشت سر بگذارند.»

پیشتر وانگ یی، وزیر خارجه چین، سه‌شنبه در جریان امضای «بیانیه پکن» توسط گروه‌های فلسطینی، تاکید کرد که مهمترین فراز این بیانیه مشترک، توافق در مورد تشکیل دولت موقت آشتی ملی برای مدیریت غزه در دوران پساجنگ است.

به گزارش تلویزیون ملی چین، گروه‌های فلسطینی از 21 تا 23 ژوئیه در پایتخت چین، گفت‌وگوهای آشتی را انجام داده و «بیانیه پکن» با محوریت «گفت‌وگوهای آشتی» را امضا کردند.

این تلویزیون طی متنی در شبکه‌های اجتماعی افزود که رهبران دو گروه فلسطینی فتح و حماس سه‌شنبه با نمایندگان رسانه‌ها در حضور وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار خواهند کرد.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا