اجتماعی

کشف و ضبط 85 کیلوگرم کپتاگون در بغداد

وزارت کشور عراق از دستگیری دو قاچاقچی مواد مخدر و کشف و ضبط 85 کیلوگرم ماده مخدر کپتاگون از آنها خبر داد.

میدل ایست نیوز: نیروهای اداره کل امور مواد مخدر و روانگردان‌های وزارت کشور عراق در بغداد حجم زیادی از مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

به گزارش «الصباح»، مقداد میری سخنگوی وزارت کشور عراق گفت در یک عملیات امنیتی و با تلاش‌های اطلاعاتی اداره کل امور مواد مخدر و روانگردان‌های این وزارتخانه 2 قاچاقچی بین المللی مواد مخدر حامل بیش از 85 کیلوگرم ماد مخدر کپتاگون را دستگیر کند.

میری افزود عملیات دستگیری این دو قاچاقچی توسط نیروهای اداره مواد مخدر بخش الکرخ بغداد و با نظارت مدیر آن و بر اساس احکام ماده 27 قانون مبارزه با مواد مخدر انجام شد.

وی در ادامه اشاره کرد مواد کشف و ضبط شده به مراجع ذی صلاح تحویل داده شد.

در حوزه عملیات امنیتی علیه قاچاقچیان مواد مخدر، نیروهای مشترک اداره امور مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌های عراق و نیروهای اداره پلیس استان کرکوک، دو قاچاقچی مواد مخدر که از شهر اربیل می‌آمدند را دستگیر کردند.

از این دو قاچاقی، 500 گرم ماده مخدر شیشه کشف و ضبط شد.

گفتنی است نیروهای امنیتی عراق در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از فروش آن به شهروندان عراقی عملیات زیادی در این زمینه انجام داده و می‌دهند.

در هفته جاری بغداد میزبان دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر بوده که این کنفرانس با حضور وزرای کشورهای عضو و مقامات مربوط به مبارزه با مواد مخدر در بغداد برگزار شد.

حاضران در دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد بر سر تقویت همکاری مشترک و تلاش امنیتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و کاشت و ساخت آن و پیگرد باندهای فعال در این زمینه و از بین بردن آنها توافق کردند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا