سیاسی

احضار سفیر آلمان در ایران در پی بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ

پس از اقدام پلیس آلمان به بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان امروز از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

میدل ایست نیوز: پس از اقدام پلیس آلمان به بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان در ایران امروز از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، مقامات وزارت خارجه ایران پس از احضار سفیر آلمان، اقدام پلیس آلمان به بستن تعدادی از مراکز اسلامی را اقدامی خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، توصیف و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کردند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی مراکز اسلامی از جمله مرکز اسلامی‌ هامبورگ در تبیین آموزه‌های دینی اسلام، ترویج اصل گفت‌وگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری، اظهار داشت: متاسفانه آنچه که امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.

وی افزود: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشان دار و طرفداران خشونت و‌ افراط‌گرایی با طرح اتهامات بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد.

مدیرکل غرب اروپا وزارت خارجه ایران ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب، تصریح کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملا ترویج خشونت و افراط‌گرایی است.

سفیر آلمان در این نشست احضار تصریح کرد که مراتب را فورا به مقامات ذیربط در آلمان منعکس خواهد کرد.

منبع
بیانیه وزارت خارجه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا