سیاسی

علی باقری به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ واکنش نشان داد

سرپرست وزارت خارجه ایران در واکنش به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ این امر را، ناموجه و ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه دانست.

میدل ایست نیوز: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران در خصوص تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ گفت: اقدام مراجع قضایی-انتظامی آلمان در تفتیش اماکن مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسلامی با پیشینه‌ای 70 ساله که میراث گران بهای مرجع روشن ضمیر شیعیان جهان حضرت آیت الله بروجردی است، حرکتی ناموجه و ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باقری افزود: این اقدام هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های حامی تروریسم است. رژیم تروریستی اسراییل که از هر رخدادی برای منحرف کردن افکار عمومی از نسل‌کشی فلسطینیان استفاده می‌کند نیز از این اقدام پلیس آلمان استقبال کرد!

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت آثار و عواقب مترتب بر این اقدام ناموجه و خشونت‌طلبانه بر عهده دولت آلمان است. ‏جمهوری اسلامی ایران، همراه با امت اسلامی و ایرانیان خارج از کشور، از ترویج اندیشه و تمدن اسلامی-ایرانی و نیز استیفای حقوق مسلمانان و ایرانیان در هر نقطه از جهان از جمله آلمان حمایت می‌کند.

گفتنی است روز گذشته، دولت آلمان فعالیت‌های «مرکز اسلامی هامبورگ» را به ظن حمایت و پشتیبانی از حزب الله لبنان، ممنوع اعلام و تاکید کرد این ممنوعیت به هیچ وجه شامل اقدامات مسالمت‌آمیز مذهب شیعی در این کشور نخواهد شد.

پس از اقدام پلیس آلمان به بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا