اقتصادی

بازار قطر و دیگر کشورهای شورای همکاری در تسخیر خودروهای چینی

خودروهای ساخت چین بازارهای قطر و دیگر کشورهای شورای همکاری را تسخیر و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شهروندان این کشورها به ویژه قطری‌ها استقبال گسترده‌ از آنها نشان داده‌اند.

میدل ایست نیوز: امروزه وقتی در خیابان های قطر قدم می زنید، خودروهای مجلل و ناآشنای جدید و متفاوت ساخت چین را مشاهده می کنید که با خودروهای ژاپنی، امریکایی و اروپایی برابری می کنند.

به گزاش الجزیره، احمد السباعی رئیس هیئت مدیره شرکت الیت موتورز در قطر به عنوان فروشنده خودروهای چینی تصریح کرد: توجه زیاد به کیفیت، صنعت و فناوری بالا باعث شده خودروهای چینی بهترین انتخاب برای بسیاری از شهروندان در قطر و کشورهای شورای همکاری باشند.

وی افزود: صنعت چین در این زمینه در ابتدای رنسانس و تغییرات خود در مقایسه با خودروهای ژاپنی یا امریکایی بسیار ضعیف بود اما از سال 2019 یک جهش کیفی در تاریخ صنعت خودروی چین ایجاد شد و شرکت ها در این سال توانستند محصولات با کیفیت بالا را با قیمت های پایین ارائه کنند که باعث شوک در صنعت خودرو در جهان شد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و ارقام منتشر شده 15 درصد از سهم بازار قطر به طور کلی در سال 2022 در اختیار خودروهای ساخت چین است که این میزان نشان دهنده افزایش قابل توجهی در کل فروش در مقایسه با سال های گذشته است.

رئیس شرکت الیت موتورز خاطر نشان کرد: چین در چند سال گذشته حجم خودروسازی خود را افزایش داده و به بزرگترین تولیدکننده و بزرگترین صادرکننده در جهان تبدیل شده است به طوریکه سهم چین از مجموع تولید میلیون دستگاه در سال، 27 میلیون خودرو است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا