اجتماعیاقتصادی

ابراز آمادگی ایران برای راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره در اربعین

یک مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی ایران از فراهم شدن فرآیندهای لازم راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره خبر داد.

میدل ایست نیوز: علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ایران اظهار داشت: ملت‌های دوست، همسایه و شریف ایران و عراق پیوند ناگسستنی دارند که حماسه عظیم اربعین حسینی، بزرگ‌ترین و مهمترین مهر تایید بر این ارتباط و اشتراک حیاتی و صمیمانه دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عسکری افزود: تمام فرآیندهای لازم برای راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر فراهم است و ما به صورت رسمی آمادگی خود را به طرف عراقی اعلام کرده‌ایم.

وی یادآور شد: بر اساس بیانات آیت الله خامنه ای رهبر ایران در رابطه با اقتصاد دریامحور و همچنین سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، بندر خرمشهر برای توسعه گردشگری دریایی داخلی و بین‌المللی از جمله میان ایران و عراق مصمم است.

این مقام ایرانی با تاکید بر اینکه به منظور بررسی نقاط ضعف و کمبودها باید یک سفر آزمایشی از بندر خرمشهر به بصره انجام شود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و شروع یک سفر دشوار نیست، اما نگهداری از این ظرفیت و استمرار آن، بسیار مهم و نیازمند تلاش و همت اساسی است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ایران گفت: سفر دریایی را باید برای عموم مردم جذاب و زیبا جلوه داد، از این جهت باید یک بسته تسهیلاتی با هماهنگی میان کشورهای ایران و عراق تهیه شود تا زمینه‌ساز استقبال مردم دو کشور از سفر دریایی باشد.

عسکری با تاکید بر آمادگی تمامی ظرفیت‌ها برای برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره، ابراز امیدواری کرد نخستین سفر دریایی میان این دو کشور، در ایام اربعین حسینی و با حضور زائران سیدالشهدا(ع) راه‌اندازی شود.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا